اجابت برخی خواسته‌ها با شرایط عمومی و فعلی دولت امکان‌پذیر نیست

استاندار اصفهان گفت: بهتر است بر اساس واقعیت موجود خواسته‌های خود را مطرح کنیم، اجابت برخی خواسته‌ها با شرایط عمومی و فعلی دولت امکان‌پذیر نیست و باید بدانیم که هیچ کدام از مسئولان کشور بیکار ننشسته‌اند، بلکه غم و اندوه مردم را درک می‌کنند..

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اجلاسیه شورای اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: همه ما شرح سیره فاطمه زهرا (س) را در کتاب‌های متعدد خوانده‌ایم اما می‌توان گفت بهترین توصیف برای این بانوی بزرگوار همان چیزی است که در قرآن آمده است و ایشان را "کوثر" توصیف کرده‌اند.

وی اجلاسیه شورای اسلامی استان را محلی مناسب برای همفکری میان مسئولان و نمایندگان مردم برای حل مشکلات دانست و گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حضور مدیران کل در این جلسات را خواستار شدیم ضمن اینکه سعی دارم هر چند ماه یکبار در این جلسات حضور یابم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مطالب مطرح شده از سوی اعضای شورای استان انباشتی از خواسته‌های بحق مردم در طول این چند سال است، تصریح کرد: مسئله آب مسئله جدیدی نیست، قبول دارم که ستاد احیاء زاینده رود حداقل باید در ۱۵ سال گذشته تشکیل می‌شد و چهار شهرستان پر آب استان به ویژه فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت از مشکلات آب رنج می‌برند، اما باید بدانیم که این دوران جزء سخت‌ترین روزگار ما در طول سال‌های اخیر است.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است بر اساس واقعیت موجود خواسته‌های خود را مطرح کنیم، اظهار کرد: اجابت برخی خواسته‌ها با شرایط عمومی و فعلی دولت امکان‌پذیر نیست، باید بدانیم که هیچ کدام از مسئولان کشور بیکار ننشسته‌اند، بلکه غم و اندوه مردم را درک می‌کنند و کسی منکر در سختی بودن مردم در چنین شرایطی نیست.

رضایی با بیان اینکه برخی واقعیات تلخ است اما باید آن‌ها درک کنیم، افزود: در طول سال‌های گذشته دشمنان ایران مشکلاتی برای ما ایجاد کرده‌اند، هر چند در گذشته استکبار جهانی کشور به کشور پیگیر نحوه دور زدن تحریم‌ها توسط ایران بود اما امسال شرکت به شرکت این کار را انجام می‌دهد.

وی با ابراز تأسف از استعفای وزیر امور خارجه ایران گفت: امیدواریم آقای ظریف به خاطر بقای نظام و انقلاب در سمت خود باقی بماند چرا که وی چهره فرزانه‌ای است که به خوبی در مباحث سیاسی دنیا به جلو رفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نمایندگان مردم باید با صداقت با مردم صحبت کرده و وضعیت موجود را تبیین کنند، تصریح کرد: شورای استان فرصتی برای همکاری دوجانبه و پیگیری مشکلات شهرستان‌های استان است و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

وی در خصوص انتخاب بخشداران و فرمانداران گفت: در حال حاضر چند فرمانداری در استان با سرپرست اداره می‌شود، البته پیشنهاداتی برای فرمانداران انتخابی به وزارت کشور داشته‌ایم اما هنوز انتخاب این افراد در مراحل اولیه بررسی در وزارت کشور است.

آب فریدن نیتراته نیست

رضایی در خصوص مشکل آب فریدن اظهار کرد: آب این مناطق نیتراته نیست اگرچه باید از آب روان استفاده شود، از اینکه در این منطقه با مشکل رو به رو هستیم ناراحتیم اما همه این مشکلات در حال بررسی است.

وی استفاده از نیروهای بومی در شهرستان‌ها را مناسب دانست و گفت: اگرچه در برخی ادارات این موضوع رعایت نشده اما نباید با بحث‌های مکرر وضعیت را پیچیده‌تر کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید را به جهت حل مشکلات تولیدکنندگان در استانداری تشکیل دادیم، اضافه کرد: در این کارگروه اختیارات مناسبی را به شهرستان‌ها داده‌ایم و هرکجا که قانون به ما اختیار داده است تفویض اختیار را به شهرستان‌ها و فرمانداران آن‌ها داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نباید بیش از حد از سرمایه‌گریزی استان صحبت کرد، خاطرنشان کرد: به عنوان استاندار همه توان خود را برای اینکه هیچ سرمایه‌گذاری از استان خارج نشود انجام می‌دهم، اما باید بسیاری از کارها را برای این منظور تسهیل و فرایندها را کوتاه کرد.

رضایی اضافه کرد: در این راستا در شورای برنامه‌ریزی استان برای اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری زمان محدود تعیین کرده‌ایم، برای مثال اداره محیط زیست باید ۱۰ روزه به استعلامات حوزه خود پاسخ دهد، بر این باور هستیم اگر از شیوه زمان‌گذاری استفاده کنیم بسیاری از موضوعات حل شدنی است.

آلایندگی پالایشگاه‌ها تا پایال امسال برطرف می‌شود

وی با تأکید بر اینکه بحث آلایندگی پالایشگاه‌ها تا پایان سال با سرمایه‌گذاری بزرگی که انجام شده، حل خواهد شد، افزود: باید قبل از اینکه به موضوع آب در شهرستان‌ها بپردازیم به موضوع فاضلاب دقت بیشتری داشته باشیم، در  این زمینه با توجه به اختیاراتی که موجود است در حال کنترل امور هستیم.

استاندار اصفهان در خصوص مشکلات بهداشت و درمان در شهرستان فریدن گفت: متأسفانه بیمارستان شهید رجایی این شهرستان از کیفیت لازم یک بیمارستان برخوردار نیست و به نظر می‌رسد باید یک بیمارستان اصولی در فریدن ساخته شود که پیگیر این موضوع با وزیر بهداشت هستم اما درحال حاضر باتوجه به شرایط موجود چاره‌ای جز استفاده از بیمارستان نیست.

کد خبر 368915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.