مافیا مانع راه‌اندازی شرکت پلوس در گلپایگان است

گلپایگان- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه وجود مافیای پلوس مانع راه‌اندازی این شرکت در گلپایگان است، گفت: تمام دستگاه‌های ساخت پلوس در شهرستان است؛ در صورتی که شرکت پلوس در گلپایگان راه‌اندازی شود و تولید صورت گیرد از واردات این قطعه به کشور جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محسن اتحادی امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم حق انتقاد نسبت به گرانی‌ و کم کاری دارند و اگر انتقاداتی نسبت به حوزه صنعت، معدن و تجارت مطرح شود پاسخ این نیست که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم باید مشکلات با جدیت تمام برطرف شود.

وی با بیان این‌که ۲۴ درصد از پرونده‌های ارسالی به تعزیرات به واسطه گزارشات مردمی بوده است و مابقی در بازرسی‌ها از اصناف مختلف به ثبت رسیده است، افزود: بیشترین تخلفات در زمینه خواربار فروشی‌ها، نانوایان، قنادی‌ها، اغذیه و پروتئین و سازمان حمل و نقل شهری مربوط می‌شود، سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایت‌های مردمی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان افزود: شکایات و گزارشات در سه بخش کیفی، کمی و برخورد نامناسب مربوط می‌شود، گرانفروشی و درج نشدن قیمت بیشترین تخلفات صنفی در شهرستان است.

وی با بیان این‌که نظارت در کل کشور ضعیف است، افزود: بومی بودن بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و نبود بازرس متناسب به تعداد واحدهای صنفی و عدم سیستم انگیزشی از ضعف‌های موجود است.

توزیع ۱۰۰ تن میوه برای عید نوروز

اتحادی با بیان این‌که ۱۰۰ تن میوه شامل ۶۰ تن پرتغال و ۴۰ تن سیب در آستانه عید نوروز در بین مردم توزیع می‌شود، گفت: تنظیم بازار بر عهده جهاد کشاورزی و نظارت وظیفه صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: برای تنظیم بازار از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون ۳۲ تن گوشت منجمد گوساله، ۵.۳ تن گوشت گرم گوسفند و ۱۳ تن مرغ گرم و منجمد در شهرستان بین مردم توزیع شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با اشاره به این‌که نمایشگاه فصلی از سال ۹۳ تاکنون به دلیل اعتراض کسبه و دخالت اتاق اصناف برپا نشده است، گفت: ۱۱۰ نانوایی یارانه‌ای و ۲۳ نانوایی نیمه یارانه‌ای در شهرستان فعالیت دارد که ماهانه ۱۶ هزار و ۶۸۰ کیسه آرد بین آنان توزیع می‌شود.

اشتغالزاریی پنج هزار نفر در واحدهای صنعتی

وی با بیان این‌که وجود مافیای پلوس مانع راه‌اندازی این شرکت در گلپایگان است، افزود: تمام دستگاه‌های ساخت پلوس در شهرستان است؛ در صورتی که شرکت پلوس در گلپایگان راه‌اندازی شود و تولید صورت گیرد از واردات این قطعه به کشور جلوگیری می شود.

اتحادی با بیان این‌که ۱۴۰ واحد صنعتی در زمینه تولیدات خودرو، پلیمر، شیرآلات، ذوب فلزات و لبنیات با اشتغالزایی حدود پنج هزار نفر در شهرستان فعال هستند، گفت: نخستین واحد تولید گیاه استریا با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون تومان در حال راه‌اندازی است.

کد خبر 368810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.