پردرآمدترین شغل‌های زنان در سال ۲۰۱۸

مدیریت اجرایی در سال ۲۰۱۸ میلادی گوی سبقت را از مشاغل دیگر ربوده است و نخستین جایگاه را در فهرست پردرآمدترین شغل‌های زنان به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در گذشته زنان اغلب در مشاغلی موفق بودند که در آن‌ها امنیت و آرامش وجود داشت، اما امروزه فاصله جنسیتی میان زنان و مردان کمرنگ‌تر شده است و بسیاری از زنان مشاغل تخصصی با درآمد بالا بر عهده دارند که باعث می‌شود فاصله حرفه‌ای کمتری با مردان احساس کنند. پایگاه "Bureau of Labor Statistics" (مرکز آمار کارگری) متوسط درآمد هفتگی نیمه وقت و تمام وقت زنان را در سال ۲۰۱۸ میلادی ارزیابی کرده و پردرآمدترین مشاغل جهان برای زنان را معرفی کرده است.

 بنا بر گزارش این پایگاه مدیر اجرایی (Chief executive) به عنوان پردرآمدترین شغل برای زنان در سال ۲۰۱۸ میلادی شناخته شده است. جالب است بدانید که درآمد متوسط هفتگی زنان در این شغل حدود هزار و ۹۲۰ دلار و متوسط درآمد سالانه آن‌ها ۹۹ هزار و ۸۴۰ دلار برآورد شده است. دومین شغل داروسازی است که به جرات می‌توان گفت تعداد زنان شاغل در آن از مردان بیشتر است. اما با وجود اینکه زنان بیشتر در این حرفه فعالیت دارند، درآمد مردان داروساز بیشتر از زنان است. متوسط حقوق هفتگی برای زنان داروساز هزار و ۸۳۴ دلار و متوسط حقوق هفتگی مردان دو هزار و ۲۲۸ دلار است. با ما همراه شوید تا شما را با سایر شغل‌های پردرآمد زنان در سال ۲۰۱۸ میلادی آشنا کنیم:

پرستار متخصص

پرستار متخصص (Nurse practitioner) که با تشخیص و درمان بیماری‌های حاد و مزمن، مراقبت‌های پیشرفته پرستاری را برای ارتقای سلامت افراد ارائه می‌دهد سومین شغل پردرآمد جهان است، به گونه‌ای که درآمد هفتگی زنان در این شغل هزار و ۸۳۲ دلار و درآمد سالانه آن‌ها ۹۵ هزار و ۲۶۴ دلار است. موضوع مهم اینکه در برخی از ایالت‌های کشور آمریکا، پرستار متخصص می‌تواند مستقل از پزشک کار کند، اما در برخی دیگر وجود پزشک ضروری است.

پزشک و جراح

شغل پزشکی و جراحی (Physician&Surgeon)، چهارمین شغل پردرآمد زنان در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شده است. متوسط درآمد هفتگی زنان در این شغل هزار و ۷۵۹ دلار و میزان درآمد متوسط سالانه آن‌ها ۹۱ هزار و ۴۶۸ دلار برآورد شده است. در مورد حرفه پزشک جراح مانند هر شغل دیگر، جراحانی که دانش، مهارت و تخصص بهتری دارند، می‌توانند بیماران بیشتری را درمان کنند و درآمد بالاتری کسب کنند. برای این شغل در اکثر کشورهای جهان فرصت‌های شغلی خوبی وجود دارد. اگرچه درآمد جراحان در مقایسه با پزشکان عمومی بالاتر است، نوع تخصص جراح در کنار سایر عوامل نظیر تجربه و مهارت نیز در میزان درآمد افراد موثر است.

وکیل

وکالت به عنوان پنجمین شغل پردرآمد زنان در جهان شناخته شده است، به گونه‌ای که دستمزد هفتگی وکلای زن در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود هزار و ۷۵۳ دلار و متوسط حقوق سالیانه آن‌ها ۹۱ هزار و ۱۵۶ دلار بوده است. جالب است بدانید  که شغل وکالت از آن دسته مشاغلی است که میزان موفقیت آن برای افراد مختلف فرق دارد. مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت در این حرفه شامل جسارت، روابط عمومی قوی و تسلط بر قوانین و مقررات است. بنابراین چنانچه افراد در حوزه تخصصی خود مسلط باشند، می‌توانند وکیل موفقی شوند و درآمد بالایی از این شغل کسب کنند.

دستیار پزشک

دستیار پزشک (Physician assistant) ششمین شغل پردرآمد جهان برای زنان به شمار می‌رود، به صورتی که متوسط درآمد هفتگی زنان در این حرفه برای سال ۲۰۱۸ میلادی هزار و ۶۴۰ دلار و متوسط حقوق سالانه آن‌ها ۸۵ هزار و ۲۸۰ دلار برآورد شده است. دستیار پزشک در محیط بیمارستان، نقش‌های زیادی شامل کار در اتاق اورژانس و بخش جراحی را بر عهده دارد. همچنین بسیاری از دستیاران پزشکی پیش از گرفتن گواهی پزشکی خود به عنوان پرستار، تکنسین‌های پزشکی اورژانس و امدادگر کار می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز در بخش‌هایی نظیر کاردیولوژی، مراقبت‌های ویژه، نورولوژی یا ارتوپدی مشغول کار می‌شوند، به گونه‌ای که در نزدیکی پزشک کار می‌کنند تا به طور مستقیم با بیماران در ارتباط باشند و نقش موثری در بازیابی سلامت آن‌ها ایفا کنند. رتبه‌های بعدی به ترتیب از آن مدیر سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعاتی، روانشناس، تحلیل گر امور مالی، برنامه نویس کامپیوتر و مهندس راه و ساختمان است.

گزارش از لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 368743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.