جذب اعتبار ۱۰ میلیاردی برای تکمیل تونل بویین میاندشت-خوانسار/سهم ۶۰ درصدی عسل در اقتصاد

در بسته عیدانه خبری مهم‌ترین اخبار شهرستان خوانسار در یکسال گذشته از کلنگ زنی فاز چهارم پروژه آبرسانی گلسار همچنین سهم ۶۰ درصدی عسل در اقتصاد شهرستان تا شناسنامه دار شدن درختان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، در یکسال گذشته در این شهرستان شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بوده‌ایم که می‌توان گفت سال پر خبری را پشت سر گذاشته است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای اصفهان) سرفصل مهم ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

فاز ۴ خط انتقال پروژه آبرسانی گلسار کلنگ زنی شد 

منصور کمالی فرماندار خوانسار گفت: فاز چهارم پروژه مجتمع آبرسانی گلسار با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار به روستای تیدجان، قودجان و شهرک یاسر است و به تصفیه خانه آب شرب شهرستان متصل می‌شود خط انتقال این پروژه به طول ۵.۱۰ کیلومتر کلنگ زنی می‌شود و اجرای این فاز ۳۳ میلیارد ریال هزینه در بردارد.

جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تونل بویین میاندشت-خوانسار

منصور کمالی فرماندار خوانسار گفت: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس برای تونل بویین میاندشت- خوانسار ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و مقرر شده، تکمیل پروژه تونل به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شود و در عوض زمین به قرارگاه داده شده تا انبوه سازی کند تا مرهمی دیگر برای کاهش قیمت مسکن و مسکن دار شدن جوانان خوانساری باشد.

پیگیر رفع مشکل کشتارگاه دام خوانسار هستیم

منصور کمالی  فرماندار خوانسار گفت: کشتارگاه دام باید در شهرستان احداث و در کنار آن مرکز خرید دام راه اندازی شود تا دست واسطه و دلالان کوتاه شده و همچنین دامپزشکی نظارت بهتری در کنترل بیماری دام داشته باشد.

تکذیب فرماندار خوانسار در مورد خرید مسکن افراد غیر بومی

منصور کمالی فرماندار خوانسار گفت: افزایش قیمت سرسام آور مسکن در شهر فرصت نیست، بلکه یک تهدید برای مهاجرت جوانان شهر است. توریستی بودن شهر دلیل بر گران فروختن مسکن نیست. مسئولان باید برای مهار گرانی وارد عمل شوند. دادن مشوق‌ برای احیای بافت فرسوده شهر، اضافه شدن ۳۰ هکتار زمین با اجرای طرح تفصیلی شهر از راهکارهایی بوده که برای مهار گرانی مسکن در خوانسار تعریف شده است.

جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمربندی

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: کمربندی خوانسار بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و در سال ۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد که با این جذب درصدد هستیم که بخش زیادی از محورهای مواصلاتی که با بار ترافیکی زیادی مواجه هستند تا پایان سال جاری به اتمام برسند.

شناسنامه دار شدن درختان نیازمند تأمین بودجه

محسن اسحاقی شهردار خوانسار گفت: حفظ و نگهداری صحیح درختان خوانسار از وظیفه اصلی شهرداری است. توجه به وضع درختان مثمر شهر در دستور کار است که قسمتی از درختان شهر شناسنامه‌دار شدند و شناسنامه دار کردن بقیه در دستور کار قرار گرفته است که پس از تأمین بودجه اجرا می‌شود.

جذب ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار از سهم اشتغال

عاطفه کریمی رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: سهم تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی شهرستان خوانسار ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که ۳۹۰ میلیون تومان  آن جذب شده است.

افزایش کشتار غیرمجاز با تعطیلی کشتارگاه

بهاءالله خسروی مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: بر اساس آماری که از کشتارگاه دامداران گرفته شده میزان دام ذبح شده شهرستان خوانسار در شهریورماه کاهش داشته که این موضوع نشان دهنده این است که تعدادی از قصابان به دلیل بعد مسافت احتمالاً به صورت غیر مجاز کشتار دام کرده‌اند.

عبور خط ریلی در مسیر خوانسار- دامنه – اصفهان منشأ تحول اقتصادی

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقتصادی بودن مسیر ریلی خوانسار- دامنه – اصفهان می‌توان از انواع حمل و نقل در این مسیر استفاده کرد که تحقق این مهم منشأ تحول بزرگ اقتصادی در منطقه غرب استان می‌شود.

سهم ۶۰ درصدی عسل در اقتصاد شهرستان

 وی با بیان این که ۶۰ درصد اقتصاد خوانسار مربوط به صنعت پرورش زنبورداری و تولید عسل است افزود: ۴۵ درصد اشتغال شهرستان در زمینه فروش و تولید عسل است که اگر به سلامت این مقوله مهم توجه نشود معضل بزرگ بیکاری را به همراه خواهد داشت.

جلوگیری از هدر رفت آب شهری

مهدی جهانگیری رییس اداره آبفای شهری خوانسار گفت: ۱۰ کیلومتر عملیات نشست یابی آب در لوله‌های آب شهری و اصلاح ۴۰۰ انشعاب آب با هدف جلوگیری از هدر رفت آب در شهر خوانسار با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان اجرا شد.

کشف و ضبط مقادیر ی اموال مسروقه

ابراهیم توسلی فرمانده انتظامی خوانسار گفت: مقادیر قابل‌توجهی  اموال  مسروقه  شامل ابزارآلات  و مصالح  ساختمانی در شهرستان خوانسار از سارقان کشف و ضبط شد، مأمورین انتظامی با استفاده از شگردهای  پلیسی کمتر از چند ساعت  نسبت  به  کشف  اموال  مسروقه  اقدام  و اموال با طی مراحل قانونی تحویل مالباخته شد.

انتخاب خوانسار به عنوان شهر پایلوت انجمن "تله مدیسین" ایران

منصور کمالی فرماندار خوانسار گفت: در نشستی که با خانم نعمت‌اللهی و پروفسور مومن زاده از انجمن تله مدیسین ایران برگزار شد مقرر شد طرح ویزیت از راه دور بیماران (تله مدیسین) برای نخستین بار در کشور به صورت رایگان برای مردم خوانسار اجرا شود.

۹۰ درصد خوانساری‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند

معصومه ایمانیان رییس اداره ثبت احوال خوانسار با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت واجد شرایط در شهرستان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده‌اند، گفت: از مجموع جمعیت واجد شرایط در شهرستان تا کنون ۲۲ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

کد خبر 368062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.