دادگاه علنی "مصطفی فتل" قاتل شهید شاه‌سنایی برگزار شد

دادگاه علنی قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی ظهر امروز در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل شهید شاه سنایی از شهدای اغتشاشات دی ماه ۹۶ ظهر امروز با حضور متهم و شاکیان این پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری یک دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

متهم تمام اتهامات را انکار می کند

عرب، وکیل مدافع خانواده شهید در سومین جلسه رسیدگی به پرونده شهادت شهید شاه‌سنایی اظهار کرد: طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران تقاضای قصاص متهم ردیف اول مصطفی صالحی به اتهام قتل شهید شاه‌سنایی و اشد مجازات برای متهم ردیف دوم امرالله صالحی به اتهام از بین بردن ادله وقوع جرم و اختفای آن از طریق فراری دادن متهم ردیف اول از محل تیراندازی مورد درخواست است.

وی با تاکید بر اینکه متهم ردیف اول متهمی کاملا آموزش دیده است افزود: این فرد با هدف زیرسوال بردن تحقیقات دادگاه کاملا خود را به جهالت زده و به عنوان مجرمی کاملا حرفه ای سعی بر کتمان مسائل اطراف خود دارد.

وکیل مدافع خانواده شهید تصریح کرد: این فرد حتی شهرت خود را هم انکار می کند حتی باسوادی خود را تکذیب می کند و این با اینکه سواد خواندن و نوشتن برای انجام امورات روزمره و فعالیت در شبکه های مجازی و شرکت در آزمون کتبی راهنمای و رانندگی داشته است کاملا در تناقض است.

عرب با بیان اینکه متهم چندین بار اقدام به خودکشی داشته است، اظهار کرد: این فرد پس از روز حادثه تا چندین روز مخفی بوده و در باغ خود به سر می برده است.

وکیل مدافع خانواده شهید با تاکید بر اینکه متهم خود را ناآگاه به تیراندازی دانسته افزود: حتی اگر ادعای ایشان را قبول کنیم ایشان چندین سال عضو بسیج بوده و در زمان سربازی هم دوره های لازم اسلحه شناسی و تیراندازی را طی کرده است.

عرب با تاکید بر اینکه متهم از فعالان حوزه سلاح و مهمات غیرمجاز بوده گفت: این فرد تردد عدیده ای به منطقه بلوچستان داشته است در حالی که در تحقیقات بعد از سال ۹۶ مشخص شد ایشان تعداد ۵۲۴ مورد تماس تلفنی با سیستان و بلوچستان داشته است.

وی با اشاره به چندین بار تردد متهم به منطقه بلوچستان گفت: ترددهای این فرد به جهت خرید و فروش سلاح غیرمجاز بوده است.

وکیل مدافع خانواده شهید افزود: این فرد ادعا دارد که تنها چهار خط تلفن همراه دارد اما بر اساس تحقیقات مشخص شد که ۲۲ خط تلفن همراه به نام ایشان ثبت شده است که این خود نشانگر تناقضات این فرد در گفته هایش است.

این وکیل دادگستری در خصوص تماس های مشکوک فرد متهم با خارج کشور گفت: این فرد چندین تماس مشکوک با کشور عربستان داشته که در تماس های ایشان ثبت شده است همچنین شاهدان بسیاری در روز حادثه متهم را شناسایی کرده اند و ادله و تحقیقات دادگاه حاکی از متهم بودن این فرد است که متاسفانه خود او این اتهامات را با وجود محرز بودن نمی پذیرد.

خوشحالم که فرزندم در راه وطنش شهید شد

اکبر شاه‌سنایی پدر شهید سجاد شاه‌سنایی در حاشیه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام قتل فرزندش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق مستندات داخل پرونده و دفاعیات وکیل مدافع فکر می کنم صددرصد قاتل فرزندم این فرد است.

وی در خصوص خواسته خود از دادگاه افزود: خواسته من از دادگاه این است که هرچه حکم خداست را اجرا کنند و به هرچه قانون گفته عمل شود و در نهایت خواستار حکم قصاص قاتل فرزندم هستم.

پدر شهید شاه‌سنایی اظهار کرد: فرزند من از سال ۸۵ تا ۹۶ در سپاه پاسداران مشغول خدمت بوده است که از تربیت چنین فرزندی خوشحالم.

وی با اشاره به کامل بودن تحقیقات دادگاه گفت: از فعالیت همه زحمت کشان دادگاه تا به حال راضی بوده ام و دقیقا حادثه اغتشاشات ۹۶ و شهادت فرزند من شباهت بسیاری با حادثه اخیر بلوچستان دارد که می توان گفت سرکردگان این حوادث به یکدیگر وابسته اند.

شاه‌سنایی افزود: از صمیم قلب خوشحالم که فرزندم در راه امنیت وطن خود شهید شد و از ابراز همدردی و همراهی مردم هم سپاسگزارم که در این ۱۳ ماهی که از شهادت فرزندم می گذرد ما را تنها نگذاشتند.

وی با تاکید بر لزوم گرفتن انتقام از این دشمنان تصریح کرد: هیچ ضمانتی نیست که اگر این افراد بخشیده شوند دوباره به این راه برنگردند و دوباره سبب چنین جنایاتی نشوند و باید این افراد محاکمه شوند و تقاص دهند چرا که داغ فرزند بسیار سخت است و چنین کسانی امنیت کشور را به خطر می اندازند.

همچنین مرادعلی نجف پور، رییس شعبه اول دادگاه ‌کیفری یک استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: این شهید بزرگوار در اغتشاشات دی ماه ۹۶ مورد اصابت گلوله فرد متهم به نام م .ص معروف به " مصطفی فَتَل" قرار گرفت که این فرد از کارگردانان اغتشاشات بوده که در دو مرحله در اغتشاشات حضور پیدا کرده که در مرحله اول بعد از ساماندهی اغتشاشات بوده است و بار دیگر بعد از شناسایی ماموران سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که جهت برقراری نظم و امنیت و باز کردن محور ارتباطی اصفهان به نجف آباد در محل حضور پیدا کرده است.

قاضی این دادگاه در خصوص اقدام متهم افزود: وی با شناسایی نامبردگان از جمعیت خارج شده و با تغییر لباس و پوشیدن لباس بلوچی تیره رنگ و حمل سلاح شکاری ساچمه ای مجددا به محل مراجعه و در اثر تیراندازی متاسفانه شهید شاه‌سنایی به درجه رفیع شهادت رسیده و شش نفر از همکاران ایشان هم از نواحی مختلف بدن مورد اصابت گلوله های این سلاح شکاری واقع شدند و  این سومین جلسه رسیدگی به این پرونده است.

کد خبر 367926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.