یازدهمین نمایشگاه تخصصی اصفهان پلاست گشایش یافت

یازدهمین نمایشگاه تخصصی دوسالانه اصفهان پلاست با رویکرد تخصصی به حوزه‌های صنعت پلاستیک، لاستیک، ماشین آلات و تجهیزات وابسته عصر امروز -۲۴ بهمن ماه- در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حروس ابراهیمی، رییس انجمن صنفی کارفرمای ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی دوسالانه اصفهان پلاست رونق کسب و کار صنعتی ایران است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در اصفهان به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور تصریح کرد: پتانسیل برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای معرفی تولیدات داخلی کشور به شکل بین المللی در اصفهان وجود دارد، اگرچه باید امکانات گسترده شود.

رییس انجمن صنفی کارفرمای ماشین سازان و تجهیزات پلیمری ایران با بیان اینکه سیاست گذاری‌های مربوط به نمایشگاه‌های ایران پلاست در اصفهان و تهران باید همسو و هم جهت و انجمن‌های صنفی نیز در زمینه برگزاری نمایشگاه فعال‌تر شوند.

هم چنین، محسن فروغی، رییس خوشه پلاستیک اصفهان گفت: با توجه به رکود در برخی بخش‌های اقتصادی کشور و ناهماهنگی‌هایی که در لایه‌های دولتی وجود دارد ادامه برگزاری این نمایشگاه دستاورد قابل توجهی است.

وی با اشاره به واگذاری برگزاری نمایشگاه به صنایع مربوطه خاطر نشان کرد: بخش دولتی باید به عنوان ناظر در این نمایشگاه حضور داشته باشد و سیاست گذاری‌های مربوط به آن به صنایع واگذار شود تا از اتلاف انرژی و سرمایه جلوگیری شود؛ برگزاری ده‌ها نمایشگاه‌ای موازی موجب می‌شود تا مشتریان و تولیدکنندگان خارجی رغبتی برای شرکت در این نمایشگاه نداشته باشند.

رییس خوشه پلاستیک اصفهان با بیان اینکه هر جا که رانت و اختلاف قیمت وجود داشه باشد بازار سیاه به وجود می‌آید و تصمیمات غیر کارشناسی گرفته می‌شود، ادامه داد: بازار مواد اولیه پلاستک بازار جذابی برای دلالی است و تصمیم گیری غیرشفاف در باره قیمت این محصولت بازار سیاه ایجاد می‌کند.

فروغی تصریح کرد: نظام اقتصادی کشور بیمار است و باید تعویض شود زیرا اصلاح آن چاره ساز نیست؛ اگرچه پیش از این تعامل مناسبی با مجلس صورت گرفت تا نواقص مالیاتی برطرف شود اما به نتیجه نرسید، در نتیجه بسیاری صنایع پتروشیمی از این آب گل آلود ماهی می‌گیرند و در صنعت پلاستیک بازار سیاه وجود دارد زیرا بسیاری از تولید کنندگان چاره ای جز تامین مواد اولیه از بازار سیاه ندارند.

علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷ به محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 367572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.