۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
وظیفه معلم، پرورش و آموزش است

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران گفت: اکنون همه دانش را دارند اما دانش تبدیل به رفتار نشده است. معلم باورش را عملیاتی می‌کند. وظیفه معلم پرورش و آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدکاظم واعظ موسوی امروز -۱۸ بهمن ماه- در همایش ملی تحقیقات نوین در علوم ورزشی اظهار کرد: سال ۱۳۵۶ دانشجوی مهدی نمازی‌زاده شدم. در فضایی تربیت شدم که به من آموختند در حضور کسی از وی تعریف نکنم چرا که نمی‌توانیم بزرگانمان را در انفعال قرار دهیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهران تصریح کرد: نسل جدید آموزه‌های قدیم را ندیده‌اند و معنای بسیاری آموزه‌ها چون قناعت و غیره را نمی‌دانند.

واعظ موسوی افزود: فهم تربیت بدنی از راه علم و فلسفه تربیت بدنی است. جامعه پیشرو جامعه‌ای است که هر چند سال یک بار فلسفه اش را بررسی کند.

وی با بیان اینکه ویژگی های اجتماعی انسان سالم از جمله بخشندگی و تلاش برای زندگی نیکی به والدین و خویشاوندان، تفکر و تعقل و غیره است، خاطرنشان کرد: باید این ویژگی ها را به شاگردانمان بیاموزیم تا سالم باشند؛ نمی‌شود شخصی این ویژگی‌ها را نداشته باشد و به شاگردانش بیاموزد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تهرانبا اشاره به اینکه چندین سال است یادگیری دیداری مورد تحقیق قرار گرفته است اظهار کرد: اکنون همه دانش را دارند اما دانش تبدیل به رفتار نشده است. معلم باورش را عملیاتی می‌کند. وظیفه معلم پرورش و آموزش است.

کد خبر 367027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.