دوومیدانی اصفهان جایگاه ۲۵ سال گذشته‌اش را ندارد

رییس فدراسیون دو و میدانی استان اصفهان گفت: استان اصفهان یکی از قطب‌های دوومیدانی ایران است که جایگاه قبلی خود را ندارد و طی سال‌های اخیر اصفهان یکی از پرچالش‌ترین‌های استان‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید کیهانی در مجمع انتخاباتی هیئت دوومیدانی استان اصفهان که عصر امروز -چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه- در محل سرای ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: 

با تشکر از زحمات یزدی‌زاده، رییس سابق این هیئت در مدت زمانی که مسئولیت هیئت استان را برعهده داشت، اظهار کرد: همکاری نکردن با یزدی‌زاده، بدتر از نبود بودجه بود و همه افراد در دوومیدانی با او همکاری کافی نداشتند.

وی با بیان اینکه یزدی‌زاده یکی از رؤسای تأثیرگذار در کشور بود، ادامه داد: یزدی‌زاده حتی در موضوعات فدراسیون هم کمک حال من بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی با تأکید بر اینکه استان اصفهان یکی از قطب‌های دوومیدانی ایران است، تصریح کرد: متأسفانه دوومیدانی اصفهان جایگاه ۲۵ سال گذشته‌اش را ندارد؛ باشگاه‌های پلی‌اکریل، سپاهان و ذوب آهن در خدمت ورزش دو میدانی کشور بودند و دوومیدانی‌کاران زیادی را از استان‌های مختلف به خدمت می‌گرفتند.

کیهانی افزود: بیش از ۷۰ درصد ظرفیت دوومیدانی در سال‌های گذشته فقط به دنبال حذف رسول یزدی‌زاده بود و یکی از پرچالش‌ترین‌های استان‌ها، اصفهان بود؛ اگر اقدامات مثبت انجام شده را نبینیم، اثر مخربی بر دوومیدانی دارد.

همه باید از برکت حمایت کنیم

رییس فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: محمدرضا برکت امروز از سوی اعضای مجمع، به عنوان رییس هیئت دوومیدانی استان اصفهان انتخاب شد و همه ما موظف هستیم از او حمایت کنیم تا دوومیدانی اصفهان را به جایگاهی که شایسته آن است، برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات اساسی رشته دوومیدانی که اصفهان نیز با آن روبه‌رو است، گفت: امکانات دوومیدانی در اختیار رشته‌های دیگر است؛ به‌عنوان مثال مربیان این رشته در خدمت دوومیدانی نیستند.

کیهانی افزود: رییس منتخب هیئت استان نباید اجازه دهد منافع دوومیدانی استان به خطر ببیفتد؛ دوومیدانی نزدیک‌ترین رشته به ورزش همگانی است؛ فدراسیون دوومیدانی به گواه افراد زیادی، بهترین فدراسیون است؛ در جاکارتا با به دست آوردن مدال طلا و نقره، کیفیت کار را ثابت کردیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: امروز جز فدراسیون‌هایی هستیم که چالش مالی نداریم و وضعیت پایداری داریم؛ دو هدف را در برنامه کاری خود قرار داده‌یم که حاصل تحقیقاتی است که به انجام رسیده است؛ مهم‌ترین مسئله در دو میدانی کشور، مربی و اصلی‌ترین موضوع، ساماندهی مربیان است.

کیهانی اضافه کرد: مربی دوومیدانی کسی است که قهرمان دوومیدانی مثل سجاد مرادی، پرورش میدهد. گل سرسبد دغدغه‌ها مربی است؛ همه منابعی که در دوومیدانی آورده می‌شود باید برای ساماندهی مربیان این ورزش باشد.

وی ادامه داد: به برکت، رییس جدید هیئت استان پیشنهاد میدهم چند نفر قهرمانان چون فرزانه فصیحی و رضا قاسمی را برای مربیگری، ساماندهی کنیم، باید ۱۰ مربی را در اصفهان شناسایی و ساماندهی کنید؛

مربیانی هم که شناسایی می‌شوند باید به دنبال جذب استعدادهایی باشند تا بتوانند در سطح بین‌المللی مدال آوری کنند.

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: ساماندهی ورزشکاران ملی‌پوش از اهداف دیگر فدراسیون است. ناچار هستیم از ورزشکارانی که برای کشورمان مدال می‌آورند، حمایت کنیم.

کیهانی گفت: ظاهراً پیست تارتان سالن خوراسگان وضعیت خوبی ندارد که امیدوارم هرچه سریع‌تر این پیست آماده شود؛ در تلاش هستیم تا طی انجام مذاکراتی با تابش، مدیرعامل باشگاه سپاهان، پیست ورزشگاه نقش جهان را در اختیار هیئت استان قرار دهند.

کد خبر 366988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.