موفقیت‌های کشور بیش از چالش‌ها است

تیران-رییس موسسه روایت سیره شهدا گفت: موفقیت‌های کشور در مدت ۴۰ سال گذشته بیش از چالش ها و مشکلات بوده است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران،، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری روز چهارشنبه در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان تیران و کرون با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران برای ملت ایران و ملت های جهان دستاوردهای زیادی داشته که پیشرفت و رویش شخصیت‌های مهم از مصادیق آن است.

وی افزود: ریشه مشکلات کشور انقلاب اسلامی نیست بلکه ریشه آن را باید در کم کاری‌های و کوتاهی‌های برخی از افراد مسئول و انتخاب‌های نادرست برای مسئولیت‌ها پیدا کرد و اگر انتخاب‌ها درست انجام شود و افراد هر کدام وظیفه خود را انجام دهند بسیاری از مشکلات نباید به وجود می‌آمد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا توجه به وظیفه شخصی را برای پیشرفت کشور مهم دانست و گفت: هر فرد در کشور نسبت به نظام مسئولیت دارد و باید میزان توجه و اجرای مسئولیت خود را همواره ارزیابی کند و اگر به مسئولیت‌ها توجه نشود دچار چالش خواهیم شد.

وی ادامه داد: انتخاب درست و صحیح افراد برای کرسی‌های مسئولیتی در سمت‌های مختلف از جمله وظایف مردم نسبت به نظام است که افراد منتخب روحیه انقلابی و ولایت‌پذیری دارند و یا به دنبال اهداف خود برای تصرف بیت‌المال هستند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی همواره به مردم منش زندگی را آموختند، تصریح‌کرد: شهدا الگوهای نمونه‌ای برای همه مردم هستند و آن‌ها در پیش روی خود منفعت، پست و مقام، شهوت و فرصت‌های اختلاس را دیدند اما دست رد به تمامی این تمایلات نفسی زدند که باید در حال حاضر نیز چنین وضعی در بین مسئولان و مردم حاکم باشد.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت نسبت به نظام لازم و ضروری است، یادآورشد: انتقاد علیه نظام جمهوری اسلامی که کارساز نیست و افراد منتقد با ارزیابی عملکرد خود اقدامات و فعالیت‌هایی که برای کشور انجام داده اند را مورد بررسی قرار دهند.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به عاقبت افراد مفسد، افزود: مفسدان چند روزی در لذت دنیا غرق می‌شوند اما بازخورد دنیایی و آخرتی زندگی آن‌ها در آینده و نسبت به نسلشان خواهیم که جز نابودی سرنوشتی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از مشکلات است، اذعان کرد: موفقیت‌های کشور در مدت ۴۰ سال گذشته بیش از چالش‌ها و مشکلات بوده است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و همه مشکلات بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی در داخل داشته باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به وجود افراد مفسد اقتصادی در کشور، خاطرنشان‌کرد: تعداد چنین افرادی در مقایسه با شهدا، ایثارگران، شخصیت‌های خدمت گذار بسیار اندک است که البته باید جلوی این افراد اندک نیز گرفته شود و برای آن‌ها مجازات پیش بینی وگرنه این وضع گسترش می‌یابد.

وی همچنین به لزوم و ضرورت احسان و نیکوکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: در دوران جنگ بخش زیادی از حقوق افراد برای هزینه‌های انقلاب هزینه می‌شد و امروز نیز به چنین کمک‌هایی برای خانواده های نیازمند لازم است .

رییس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به لزوم انفاق و احسان خاطرنشان‌کرد: کسب منفعت از راه حرام و کمبود انفاق و احسان از مسایلی است که کشور را با چالش‌های اقتصادی زیادی روبه‌رو می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری بهبود وضعیت معیشت مردم نیازمند تدبیر مسئولان و همکاری مردم دانست و افزود: برای رفع مشکلات کشور باید با اخلاص و تدبیر پیش رفت و نباید نگاه امیدوارانه ای به غرب و اروپا داشت.

کد خبر 366969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.