سرنوشت نامعلوم گوشت‌های الاغ در اصفهان

پرونده ذبح الاغ در باغات فلاورجان و سرنوشت گوشت‌های ذبح شده در این باغات ابهامی ایجاد کرده است که هیچ مسئولی در اصفهان نسبت به شفاف‌سازی در این زمینه تمایل ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کلیپی حاوی ذبح الاغ در یکی از باغات روستاهای فلاورجان مدتی است که دست به دست شده و تکرار این اتفاق در هفته گذشته منجر به آشفتگی شهروندان برای خرید گوشت در بازار شد.

 امروز نیز در فضای مجازی خبری مبنی بر پلمب یکی از معروف‌ترین رستوران‌های اصفهان اعلام شد که این خبر از سوی حسین صفاری، رییس مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تکذیب شد.

هر چند همه مسئولان دامپزشکی، مرکز بهداشت و دادگستری از ارائه اطلاعات در خصوص جزئیات پرونده ذبح الاغ در فلاورجان سر باز زدند اما به گفته اهالی روستای "کافشان" در این باغ سه لاشه الاغ ذبح شده و ۱۵ الاغ زنده پیدا شده است.

همه دستگاه‌ها برای نظارت بر ذبح احشام بسیج شوند

اما شهرام موحدی، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تایید خبر ذبح الاغ در یکی از روستاهای شهرستان فلاورجان اظهار می‌کند: دامپزشکی مسئولیت نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه دام را دارد و در خصوص کشتار در گوشه باغ‌ها مسئولیتی ندارد.

او اضافه می‌کند: برای نظارت دقیق‌تر بر ذبح احشام در نقاط خارج از کشتارگاه‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌های نظامی، امنیتی و فرمانداری‌ها هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته هنوز مشخص نشده است فردی که در فلاورجان نسبت به ذبح الاغ اقدام کرده، قصاب بوده یا نه ادامه می‌دهد: دستگاه قضایی در این زمینه ورود کرده و از جزئیات این پرونده آگاه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۰ تن فرآورده خام دامی را در سطح استان اصفهان معدوم کردیم، اضافه می‌کند: روند بازرسی و نظارت این اداره کل در همه شهرستان‌های استان اصفهان در همه ایام به ویژه در ایام نوروز، عزاداری‌ها و ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مظنونان پرونده ذبح الاغ به دادگستری معرفی شدند

همچنین حسین صفاری، مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: باید بررسی کرد هدف کسانی که نسبت به انتشار کلیپ ذبح الاغ اقدام می‌کنند کمک به بهداشت جامعه است یا تشویش اذهان عمومی؟

وی با بیان اینکه ما تا قبل از پخش این کلیپ نیز بازنگری در نظارت به مراکز مختلف را داشتیم، می‌افزاید: در این زمینه تاکنون از هیچ مرکز تحت نظارت ما تخلفی گزارش نشده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه می‌کند: بیشترین تخلفات در زمینه  مصرف گوشت استفاده از گوشت‌های فاسد بوده است که با این موارد نیز برخورد شده است.

وی با بیان اینکه عرضه گوشت الاغ در فروشگاه‌ها نیز گزارش نشده است، ادامه می‌دهد: در خصوص نظارت بر  رستوران‌ها نیز که تحت نظارت مستقیم سازمان غذا و دارو قرار دارند، داشتن رسید یا فاکتور تهیه گوشت از مراکز مجاز الزامی است.

صفاری در خصوص پرونده ذبح الاغ در شهرستان فلاورجان نیز اظهار می‌کند: در این زمینه چند مظنون به دستگاه قضایی معرفی شده است و مسئولان این بخش باید در این زمینه پاسخگو باشند.

گفتنی است خبرنگار ایمنا طی تماس‌های مکرر با مسئولان دادگستری موفق به انجام مصاحبه در این خصوص نشد و در نهایت مسئولان دادگستری اعلام جزئیات این پرونده را به نقل از دادستان کل کشور ممکن دانستند.

کد خبر 366962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.