اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی در روستاها

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای آبرسانی در روستاها ۳۰۰ میلیون دلار در بودجه سال ۹۷ در مجلس مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان،علی بختیار امروز(سه شنبه) در آیین کلنگ زنی دو پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان گلپایگان اظهار کرد: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه جلگه برای آبرسانی به ۱۲ روستاهای شهرستان گلپایگان و کلنگ زنی پروژه گلسار برای آبرسانی به ۲۲ روستای شهرستان خوانسار بودیم.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار از محل تصفیه خانه در اختیار مردم روستاها قرار می‌گیرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای آبرسانی در روستاها ۳۰۰ میلیون دلار در تبصره چهار قانون بودجه سال ۹۷ با اذن مقام معظم رهبری در مجلس به تصویب رسیده است، مجلس و دولت برای تأمین آب شرب روستایی اهتمام جدی دارند.

وی گفت: در روستای وانشان خط انتقال آب از تصفیه خانه به طول ۶ هزار و ۳۵۰ متر مکعب از طریق ۵۳۰۰ متر لوله پلی اتیل ۱۱۰ و ۱۳۰۰ متر لوله چدن داکتیل ۱۰۰ انجام می‌شود.

بختیار افزود: از مخزن پیستون سازی آب تصفیه پمپاژ می‌شود و در این ایستگاه پمپاژ توسط دو پمپاژ به داخل مخزن وانشان انتقال داده شود و سپس آب تصفیه فراهم می‌شود و دیگر نیازی به آبرسانی از طریق چاه و آب سیار نیست، این پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان ظرف مدت ۴ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ شرکت سهامی زراعی با مخزن ۴۰۰ متر مکعبی با خط انتقال ۸ کیلومتر و با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان ظرف مدت ۱۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 366862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.