نقش پیروان ادیان الهی در پیروزی انقلاب

سخنرانان در همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی بر شکل گیری انقلاب اسلامی با همت همه پیروان ادیان و همدلی و دوستی انقلاب با ادیان توحیدی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد قطبی شامگاه یکشنبه در همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان  توحیدی با اشاره ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر، همه ساله میزبان پیروان ادیان توحیدی بوده و هستیم؛ شکل گیری انقلاب اسلامی با همت همه پیروان ادیان بود و استمرار آن نیز مرهون هم‌پیمانی و یک‌صدایی پیروان ادیان توحیدی است.

وی ادامه داد: پیروان ادیان توحیدی از دیرباز در شهر اصفهان با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز و شیرینی داشته‌اند؛ قرآن کریم همه پیروان ادیان توحیدی را تکریم می‌کند و تأکید دارد تا به آنان احترام گذاشته شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: برخی که خود را پیرو یک دین می‌دانند، با تحریم، فشار، شکنجه و آزار نسبت به مظلومان، ظالمانه برخورد می‌کنند؛ بر خود لازم می‌دانند تا از مظلومان در دنیا دفاع کرده و از هر ظالمی برائت جویند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان بودن یا غیر مسلمان بودن مظلومان تفاوتی برای ما ندارد چراکه همه عالم سرزمین خدا است و با هر ظلمی دل ما آزرده می‌شود؛ فرقی نمی‌کند که ظالم چه دینی داشته باشد، حتی ممکن است به ظاهر مسلمان هم باشد و ظلم کند، ما از همه ظالمان برائت می‌جوییم.

قطبی تصریح کرد: حقوق همه پیروان ادیان باید در قانون، دین و در میان مردم محترم شمرده شود؛ دوره‌ای پیروان ادیان توحیدی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز دارند باید در تاریخ مثال‌زدنی باشد.

قطبی گفت: پیام ما به ظالمان دنیا این است اسلام برای اعتلای بشریت آمده و با صدای بلند اعلام می کنیم همه ادیان آسمانی را می‌ستاییم.

در قانون اساسی، حقوق اجتماعی همه ادیان را به رسمیت شناخته شده

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در این همایش اظهار کرد:  انقلاب اسلامی بر پایه های تعالی و اساس همدلی، وفاق، دوستی و محبت با همه ادیان توحیدی شکل گرفته است که این همدلی و دوستی با همه ادیان از بزرگ ترین دستاورد های این انقلاب است 

وی افزود: در قانون اساسی، حقوق اجتماعی همه ادیان به رسمیت شناخته شده و ادیان توحیدی حق دارند مناسک دینی خود را انجام دهند و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان پیروان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده جایگاه ادیان توحیدی در جمهوری اسلامی است؛ دنیا طی ۴۰ سال گذشته مشاهده کرد که مردم ایران زندگی با صفا و صمیمی با همه پیروان ادیان توحیدی داشته و دارند.

انصاری خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان یکی از شهرهای الگو در ایجاد زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در کنار یکدیگر، همه‌ساله رهبران و نمایندگان پیروان ادیان توحیدی را گردهم می‌آورد.

کد خبر 366654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.