سلیمی نمین: تغییر جایگاه مردم؛ مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: عظیم ترین دستاورد انقلاب اسلامی تغییر جایگاه مردم در معادلات سیاسی کشور است. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در سیاست کشور نداشتند و استبداد محض بر مردم حاکم بود.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پذیرش سلطه بیگانگان همراه با تحقیر ملت ایران در مجامع بین المللی را مهمترین ویژگی حکومت ایران قبل از انقلاب دانست و اظهار کرد: ملت ایران تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همه ابعاد و توسط بسیاری از کشور های جهان تحقیر می شد و عزتی که انقلاب اسلامی به مردم بخشید، غیر قابل انکار است.

وی افزود: امروزه منشا توزیع قدرت و آمد وشدهای سیاسی در کشور تنها مردم هستند و ملت ایران است که در برابر واگذاری قدرت خود به جریانات مختلف تصمیم گیری می‌کند و به نوعی از استقلال سیاسی برخوردار شده است، بی شک این قدرت استمرار خواهد یافت تا زمانی که شان و شئونات ملت در کشور تثبیت شود و در همه بخش ها این شان وشئونات به رسمیت شناخته شود.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: حقوق بشر در ایران تا پیش از انقلاب اسلامی توسط غرب محدود و مشروط شده بود و تفاوت وضعیت حقوق بشر مردم ایران پس از انقلاب اسلامی با پیش از آن به نحوه ای است که به راحتی قابل ارزیابی است و البته حقوق بشر در مکاتب مختلف تعاریف متفاوتی دارد.

رشد تدریجی حقوق بشر در ایران

سلیمی نمین ادامه داد: حقوق بشر غربی و آمریکایی در عمل ضد حقوق بشر است و لفظ حقوق بشر به ابزاری برای دستیابی به اهداف استکبار جهانی تبدیل شده است؛ این در حالی است که ملت ایران از زمان پیروزی انقلاب تا کنون در مسیر دستیابی به حقوق بشر رشد تدریجی داشته است و در مواردی هم به پیشرفت های بزرگی رسیده است.

وی با بیان اینکه لازم است تا در همه زمینه حقوق و شان ملت کاملا تثبیت شود، گفت: دستیابی ملت به جایگاه مناسب و در شان آن منوط به همکاری همه فعالان سیاسی و دولتمردان ایران است، آنها باید به گونه ای عمل کنند که آگاهی های سیاسی در جامعه افزایش یابد و نوع عملکرد سیاسی مردم همچون حضور در انتخابات و صحنه های سیاسی مختلف تقویت شود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اضافه کرد: اگر سیاستمداران احساس می‌کنند که می توانند مردم را با تبلیغات فریب دهند و در این مورد هزینه کنند سخت شکست خورده اند، چرا که آگاهی سیاسی مردم در این چهل سال تا حدی تقویت شده است که قادرند تمام ارتباطات سیاسی و فعالیت های حکومتی را بررسی و ارزیابی کنند.

کد خبر 366604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.