عکس‌هایی از دل تاریخ یک ملت

امروز باید آلبوم های عکس را ورق بزنیم تا به یاد بیاوریم چهل سال پیش با وحدت و یکپارچگی پیروز میدان شدیم. عکس‌هایی که می‌توانند سنبل افتخار و اقتدار یک ملت باشند و اکنون مجموعه کوچکی از آن با نام "عکس ۵۷" در خانه فرهنگ اندیشه به نمایش گذاشته شده است.

فریبا زارعان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عکس‌هایی که در نمایشگاه "عکس ۵۷" به نمایش گذاشته شده است از مردم منطقه حسین آباد گردآوری شده است و در این عکس‌ها مردم محل حضور دارند.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه پنج ادامه داد: چهل سال پیش دوربین به این فراوانی وجود نداشت و ما توانستیم تعداد اندکی عکس از هر بزرگوار به دست آوریم تا برای مردم به نمایش بگذاریم و جوانان و نوجوانان با اهداف انقلاب آشنا شوند و ببینند که چگونه پدرانشان زحمت کشیدند و این انقلاب به ثمر رسیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن می‌خواستیم خاطرات گذشته را زنده نگه داریم و حتی از کسانی که در رخدادهای انقلاب حضور داشتند دعوت می‌کنیم که در پاتوق انقلاب در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ بهمن حاضر شوند تا مردم منطقه با خاطرات این عزیزان آشنا شوند.

زارعان تأثیر هنر در انتقال مفاهیم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم حکایت‌ها و داستان‌ها را همیشه شنیده‌اند اما بحث بصری بیشتر می‌تواند تأثیر بگذارد. در بعضی از این عکس‌ها من حس می‌کنم خودم در آنجا حضور داشتم و می‌توانم آن هیجان و وحدت را حس کنم.

به گزارش ایمنا،‌ نمایشگاه "عکس ۵۷" تا ۲۲ بهمن در خانه فرهنگ اندیشه واقع در خیابان حکیم نظامی خیابان حسین آباد میزبان هنر دوستان است.

کد خبر 366547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.