استقلال طلبی بزرگترین دستاورد انقلاب است

خوانسار- مدیر آموزش و پرورش خوانسار با بیان اینکه در پیروزی انقلاب دانش آموزان نقش مهمی را ایفا کردند، گفت: نسل جوانی که در سال ۵۷ انقلاب را حمایت کردند همان جوانانی بودند که در سال ۴۲ همزمان با تبعید امام متولد شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، رضا دهاقین امروز(شنبه) در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در آموزشگاه ۱۷ شهریور با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: افتخار داریم که در جمع دانش آموزان، چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.

وی گفت: روزهایی که در تاریخ تکرار شدنی نیست به نام روزهای ملی و یوم الله نام‌گذاری می‌شود، زیرا در این روزها تغییر و تحولاتی ایجاد شده است که نه تنها برای کشور بلکه برای جهان مثمر ثمر است، مانند انقلابی که در سال ۵۷ در ایران اتفاق افتاد.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار تصریح کرد: اگر به تاریخ پیدایش انقلاب برگردیم مبدأ پیروزی انقلاب سال ۴۲ بود که امام به علت اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شدند.

وی افزود: گرچه امام ۱۵ سال تبعید شدند، اما در خارج از کشور نیز انقلاب را رهبری کردند تا اینکه در سال ۵۷  انقلاب به پیروزی رسید.

دهاقین با بیان اینکه در پیروزی انقلاب دانش آموزان نقش مهمی را ایفا کردند، گفت: نسل جوانی که در سال ۵۷ انقلاب را حمایت کردند همان جوانانی بودند که در سال ۴۲ همزمان با تبعید امام متولد شدند.

وی تصریح کرد: برای شرکت در راهپیمایی‌های قبل از انقلاب مردم از صمیم قلب فرمان امام را لبیک گفتند و برای پیروزی انقلاب با تمام فراز و نشیب‌ها ایستادگی کردند، اکنون نیز با گذشت ۴۰ سال از انقلاب مردم مانند گذشته پایبند به نظام هستند و برای حفظ آرمان‌های نظام در تمام صحنه‌های سیاسی حضور گسترده دارند.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار با بیان این‌که شعار مردم در قبل از پیروزی انقلاب، «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود»، افزود: استکبار جهانی قانون کاپیتولاسیون را در کشور ما وضع کرد، با وضع این قانون یعنی هویت ایران گرفته شد و بیگانگان برای کشور ما تصمیم می‌گرفتند.

وی تاکید کرد: در طول دوران ۴۰ سال انقلاب دستاوردهای بزرگ و مهمی را به دست آوردیم که شاخص‌ترین آن استقلال طلبی و عزت بوده، خواستن را به توانستن تبدیل کردیم که برای کشور افتخار و سربلندی است که توانستیم در عرصه‌های مختلف علمی به خودکفایی برسیم.

وی گفت: دشمن به دنبال این بود که جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گرفته نشود، اما برای دشمن به یک رؤیا تبدیل شد، امروز مردم از دستاوردهای انقلاب به نحو احسن پاسداری خواهند کرد.

کد خبر 366441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.