اظهار نظر چهارمحالی ها درباره باز شدن زاینده رود

رییس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آورد رودخانه زاینده‌رود امسال یک میلیارد مترمکعب بود، گفته است "اگر مسؤولان به فکر آب شرب مردم استان هم جوار در تابستان بودند نباید این ۱۰ روز آب سد را باز می‌کردند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاسخ غیر منطقی وزیر نیرو به درخواست نمایندگان چهارمحال و بختیاری، تخصیص سه ردیف بودجه برای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد، اظهار نظر رییس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری درباره باز شدن زاینده رود و کاهش مساحت تالاب‌های لرستان از جمله مهم‌ترین عناوین خبری است که در بسته خبری امروز می‌خوانید.

هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

قاچاق‌ سوخت در پوشش مسافرکشی

کردستان: روزانه ۲۰ اتوبوس مسافربری از مرز باشماق مریوان تردد می‌کنند که استاندار کردستان معتقد است، یکی از منشاهای اصلی قاچاق سوخت در استان است.

تجهیز بازار سقز به دوربین‌های کنترلی

کردستان: برزو تجاری، فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت: ۵۰ دوربین کنترل از راه دور در بازار سقز نصب می‌شود که در این راستا افزایش خودکنترلی اجتماعی مهمترین هدف پلیس است.

کردستان یکی از مهمترین قطب‌های تولید تایر در ایران

کردستان: پرویز اخوان، مدیرعامل گروه لاستیک‌سازی بارز در مراسم افتتاح خط تولید تایر سبز کشور گفت: خوشبختانه امروز تایر در استان کردستان به تولید ۱۲ هزار حلقه رسید و جزو چهار شرکت مطرح کشور به شمار می‌آید که استانداردهای جهانی را کسب کرده است.

*******************************************************************************

تولید آبزیان در کرمانشاه از مرز ۱۹ هزار تن گذشت

کرمانشاه: سیدفرزاد افضلی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه در بین استان‌های غیرساحلی در تولید ماهیان گرم‌آبی رتبه نخست و در تولید ماهیان سردآبی رتبه پنجم را دارا هستیم، گفت: از ابتدای امسال تا به امروز در بخش شیلات استان ۱۹ هزار و ۱۲۵ تن انواع ماهی و میگو تولید شده است.

کرمانشاه ۱۰ هزار تن تولید گوشت قرمز مازاد بر نیاز دارد

کرمانشاه: خسرو شهبازی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سالانه ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، گفت: ۱۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز استان است که قابلیت صادرات دارد.

بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سراب‌های کرمانشاه

کرمانشاه: به‌دنبال بارندگی‌های دو روز اخیر آب رودخانه‌ها و سراب‌های کرمانشاه بالا آمده به طوری که سد جامیشان سنقرو کلیایی سرریز کرد.

*******************************************************************************

شکستگی لوله نفتی و آلودگی رودخانه دویرج

ایلام: بارش‌های سنگین اخیر منجر به شکستگی لوله نفت عبوری از رودخانه دویرج موسیان از توابع شهرستان دهلران شد.

حمله راننده متخلف با سلاح سرد به دو مامور راهنمایی و رانندگی در مهران

ایلام: اخطار پلیس راهنمایی و رانندگی به راننده کامیون متخلف با حمله به وسیله سلاح سرد از سوی راننده کامیون همراه شد که در این حادثه متاسفانه دو نفر از پرسنل راهنمایی و رانندگی شهرستان مهران زخمی شدند، به دلیل شدت جراحات دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی به بیمارستان مرکز استان اعزام شدند.

تخریب ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چرداول بر اثر جاری شدن سیلاب

ایلام: اقبال گراوندی، مدیر جهاد کشاورزی چرداول گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چرداول بر اثر وقوع سیلاب اخیر مورد تخریب قرار گرفته است.

*******************************************************************************

۵۴ درصد حجم مخازن سدهای کشور پر است

محمد حاج رسولی‎ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیمی از حجم مخازن سدهای فعال کشور پر است، گفت: ۱۷۲ سد بزرگ در کشور در حال بهره‌برداری داریم که حجم مخزن آن‌ها حدود ۵۱ میلیارد متر مکعب است.

تولید بیش از ۵۰۰ قلم دارو در کارخانجات داروسازی لرستان/سهم ۳۰ درصدی از صادرات

محمدرضا صفی‌خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از ۵۰۰ قلم دارو در کارخانجات داروسازی این استان تولید می‌شود و شاهد صادرات ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری دارو از لرستان به کشورهای مختلف هستیم.

مساحت‌ تالاب‌های لرستان روزبه‌روز کاهش می‌یابد

بهزاد جوادی، مدیر دفترمهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ای لرستان  گفت: تالاب‌های این استان به عنوان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند در معرض تهدید زهکش‌ها هستند و مساحت‌ تالاب‌های لرستان روزبه‌روز کاهش می‌یابد.

********************************************************************************

صادرات ۵۴ میلیارد تومان کالا از گمرک ملایر

همدان: ناصر ترکاشوند، سرپرست گمرک ملایر از صادرات ۳۲ هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر به ارزش ۵۴ میلیارد تومان به کشورهای مختلف طی امسال خبر داد.

۳۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری نهاوند جذب شد

همدان: محسن جانجان، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند از محل اعتبارات ملی و استانی جذب شده است.

افتتاح ۴ طرح صنعتی در ملایر

همدان: داریوش صفاری، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر از افتتاح چهار طرح صنعتی در ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی در ملایر فعال است.

********************************************************************************

۹۰ درصد کالاهای صادراتی زنجان مربوط به خود استان است

زنجان: امیرعلی مسیبی، معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی زنجان مربوط به خود استان است.

بهره مندی ۵۴ روستای استان زنجان از آب شرب سالم

زنجان: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر ۵۴ روستای استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌های آب‌رسانی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

توزیع ۳۰۰ تن برنج تایلندی برای تنظیم بازار در زنجان

زنجان: محمد ایزدی، مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از توزیع ۳۰۰ تن برنج تایلندی برای تنظیم بازار در استان خبر داد و گفت: به منظور تامین نیاز مردم و همچنین تعادل در قیمت‌ها توزیع برنج تایلندی آغاز شده است.

*******************************************************************************

پاسخ غیر منطقی وزیر نیرو به درخواست نمایندگان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال بختیاری: اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نامه‌ای دیگر که وزیر نیرو به درخواست نمایندگان چهارمحال و بختیاری پاسخ داده است اطلاعات و داده‌های غلط، مغالطه آمیز، تفسیرهای نادرست، پاسخ‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی دیده می‌شود، گفت: داریم به این نتیجه می‌رسیم که در مجموعه‌ای از فعالان آب که در حال فعالیت هستند کسی نمی‌خواهد صدای این مردم را بشنود.

تعطیل شدن ۱۰ طرح گردشگری به دلیل عدم تخصیص آب

چهارمحال بختیاری: علی کاظمی، نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری تأکید دارد که چهارمحال و بختیاری باید در زمینهٔ گردشگری توسعه پیدا کند و در آن صنعت آب‌بری ایجاد نشود، هم‌اکنون ۱۰ طرح گردشگری در این استان تخصیص آب ندارد و تعطیل شده است.

باز کردن زاینده‌رود اشتباه بود

چهارمحال بختیاری: حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری، رییس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آورد رودخانه زاینده‌رود امسال یک میلیارد مترمکعب بود، گفت: اگر مسؤولان به فکر آب شرب مردم استان همجوار در تابستان بودند نباید این ۱۰ روز آب سد را باز می‌کردند.

*******************************************************************************

سه کوهنورد اصفهانی در آبشار تنگ تامرادی یاسوج غرق شدند

کهگیلویه و بویراحمد: جلال پورانفرد، مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هیئت هفت نفره کوهنوردی از شهرستان اصفهان به آبشار تنگ تامرادی آمده بودند که متاسفانه گزارشی مبنی بر سقوط هفت نفر این کوهنوردان در آبشار تنگ تامرادی به مرکز ارتباطات اورژانس یاسوج گزارش شد.

۳ ردیف بودجه برای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرنگاری که خواستار توجه به خبرنگاران و در نظر گرفتن ردیف‌هایی برای کمک به رفع مشکلات آن‌ها شده بود این گونه از استاندار پاسخ شنید که اگر به صورت موردی مشکلات استان به خصوص در حوزه سرمایه‌گذاری را رفع کردند حاضریم به جای یک ردیف سه ردیف برای آن‌ها در نظر بگیریم؟!

۵۳ تن گوشت وارداتی در کهگیلویه توزیع شد

کهگیلویه و بویراحمد: سید یاسین علویان، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: در سه ماه گذشته ۵۳ تن گوشت قرمز وارداتی به قیمت هر کیلوگرم ۲۹ تا ۳۸ هزار تومان وارد شبکه توزیع سه شهرستان کهگیلویه،چرام و لنده شد.

کد خبر 366426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.