دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه تلاش و توان داخلی است

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه تلاش و توان داخلی، سرمایه انسانی و منابع ملی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارکرد: در چهل سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در کشور رقم خورده که در برخی از آن‌ها مانند فناوری فضایی ایران جز ۱۱ کشور دارای این فناوری است که رتبه بالایی دارد.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه تلاش و توان داخلی سرمایه انسانی و منابع ملی کشور است که باید بیشتر به توان داخلی توجه بشود و جوانان کشور در عرصه‌های تولیدی و خدماتی برای رفع نیاز و پیشرفت جامعه حضور بیشتری داشته باشند و مسوولان برای این حضور بستر سازی کنند.

امام جمعه تیران‌وکرون با بیان اینکه نسبت به انقلاب اسلامی همه مردم وظیفه دارند تصریح‌ کرد: انقلاب اسلامی یک سفره برای مصرف و امکانات و نیاز زندگی نیست بلکه یک امانت برای هر فرد است تا اینکه این انقلاب را به دست نسل‌های بعدی برساند.

وی با بیان اینکه نباید نقش خود را نسبت به حفظ انقلاب اسلامی فراموش کنیم اذعان‌کرد: بهره‌گیری صرف از انقلاب اسلامی و بی توجهی نسبت به وظیفه شخصی خود ظلم به رشادت های و تلاش‌های صورت گرفته برای پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه برخی نظام را وسیله‌ای برای زندگی فردی خود تصور کرده اند گفت: چنین افرادی برای اهداف خود که متناسب با ارزش‌های اسلامی نیست، به هر اقدامی و عملی دست می زنند و تن به ذلت داده و استقلال و عزت نظام را از بین می‌برند.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه استقلال کشور باید مورد توجه باشد و نباید عزت ملی را از بین برد گفت: برای پیشرفت کشور نیازمند تلاش، برنامه ریزی، توجه به دانش و مهارت‌های داخلی، توجه به توصیه‌های رهبر انقلاب و حفظ وحدت و انسجام داخلی است و نباید تفرقه و رفتارهای سلیقه ای در کشور رونق پیدا کند و زمینه ساز فعالیت دشمنان برای اهداف خود یعنی براندازی نظام شود.

وی پیشرفت علمی را برای اقتدار نظام لازم دانست و اذعان‌کرد: پیشرفت علمی برای جامعه عزت و اقتدار آفرین است و این عزت و اقتدار برای جامعه تا کنون ایجاد شده و با پیشرفت علمی و فناوری وصنعتی، تولیدات ایران روی میز پادشاهان و سران کشورهای دیگر برای مصرف قرار می‌گیرد و آن ها مصرف کننده تولیدات کشور ما خواهند بود.

وی انتخاب شایسته برای مسوولیت‌های کشور را مهم خواند و گفت: باید بهترین افراد در مدیریت و اجرای کشور انتخاب شوند تا اینکه دغدغه خدمت به مردم و رفع نیازها و چالش‌های کشور را داشته باشند و برای ملت کار کنند و سلیقه فردی و شخصی خود را غالب بر نیاز جامعه ندانند.

امام جمعه تیران یادآورشد: قدرت دینی و ایمانی ملت ایران و آموزه‌های دینی در دل مردم دنیا اثر کرده و این نفوذ در وجود مردم بیداری اسلامی و گسترش ارزش‌های اسلامی و انقلابی را توسعه داده و در کل دنیا چنین وضعی در حال تداوم است.

کد خبر 366346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.