از دوستداران کتاب در بیمارستان تا هنر ترجمه

در این روزها خبر های خوشی از سمت کتاب ها شنیده می‌شود کالایی که روبه فراموشی بود اینک همه دست در دست هم داده اند که از خاک گرفتگی نجاتش دهند حال چه هدیه دادن کتابی در بیمارستان باشد و یا اینکه این یار مهربان را به خوبی معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌ هر هفته کتاب‌ها می‌توانند خبر آفرین باشند و خبرهای خوب آن ها می تواند باعث دلگرمی شود که هنوز هم به بودن این یار مهربان در گوشه گوشه شهر دلگرم باشیم و از نبود فرهنگ دلسرد نشویم.

در ادامه اخباری را که در هفته گذشته پیرامون کتاب گذشته است را می‌توانید دنبال کنید:

اجرای طرح «هر مادر یک کتاب» در بیمارستان دوستدار کتاب

مدیرعامل بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان، نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور، از اجرای طرح «هر مادر یک کتاب» در آستانه سومین سالگرد شروع فعالیت این بیمارستان دوستدار کتاب خبر داد. در این طرح به مادرانی که در این بیمارستان فرزندانشان را به دنیا می‌آورند، کتاب با موضوعاتی مانند نکات کاربری در فرزندپروری، برایم بخوان، مهارت‌های اولیه نوزاد، اصول تغذیه مادر و کودک، ۲۲۲ نکته برای پدران و مادران، ذهن کودک و ... اهدا می‌شود.

برنده جایزه گلشیری از «نخ قرمز به جای لب‌هایش» رونمایی کرد

«نخ قرمز به جای لب‌هایش» نخستین کتاب زهرا نوری در نشستی با حضور سارا سالار نویسنده کتاب «احتمالاً گم شده‌ام» و برگزیده جایزه هوشنگ گلشیری، رونمایی و نقد و بررسی شد، مجموعه داستان «نخ قرمز به جای لب‌هایش» در سال ۱۳۹۷ در ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۱ هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار کتاب شد.

آقای حکایتی: قصه‌گویی باید به پادگان‌ها و کارخانه‌ها هم برسد

آیین پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان اصفهان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام شاه‌محمدلو بازیگر و کارگردان و کاراکتر هنریِ معروف به آقای حکایتی، احمد اکبرپور، نویسنده حوزه کودک و نوجوان و کتابفروشان برگزیده، منتخبان کودک و نوجوان این جام، روز گذشته (۷ بهمن ماه) در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

«سمفونی مردگان» سمفونی شخصیت‌هاست

کتابخانه تخصصی ادبیات وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ویژه‌برنامه «رمان محبوب من» در حوضخانه قلمستان واقع در باغ غدیر اسفهان، به معرفی و بررسی رمان «سمفونی مردگان» پرداخت. «احمد خیری» منتقد ادبی در نشست نقد و بررسی کتاب «سمفونی مردگان»، گفت: عباس معروفی به شیوه‌ای فرویدی به لایه‌های شخصیتی کاراکترهای داستان نفوذ کرده است.

علی خدایی، مژده دقیقی و سیاوش گلشیری از هنر ترجمه می‌گویند

جلسه نقد و بررسی و جشن امضای ترجمه مژده دقیقی از رمان «روایت بازگشت» هشام مطر با حضور دقیقی، علی خدایی و سیاوش گلشیری، امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در شهرکتاب اصفهان واقع در خیابان اردیبهشت جنوبی برگزار می‌شود.

کد خبر 366251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.