ایجاد قطب صنایع پتروشیمی جنوب استان در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان با استقرار صنایع پالایشگاهی و شیمیایی یکی از بهترین جاذبه‌های سرمایه‌گذاری کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز (پنجشنبه) در جمع سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع فعال در شهرک شیمایی رازی این شهرستان خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت صنایع در اقتصاد ملی بر کسی پوشیده نیست، زیرا صنایع کارخانه‌ای موتور توسعه اقتصاد کشورهای در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته فن‌آوری‌های نوین مهمترین رکن پیشرفت اقتصادی است یادآور شد: در کشورهایی مانند ایران که مسیر توسعه اقتصادی را طی می‌کنند، بهبود نظام اداری، رشد اقتصادی و شاخص‌های آن و اصلاح نظام تولید در گرو حمایت از صنایع و کارخانجات است.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: مصوبه تبدیل شهرک رازی این شهرستان به شهر صنعتی تصویب و ابلاغ شده است، این مسئله بسیاری از مشکلات صاحبان صنایع فعال در این منطقه را رفع  و آن را به یکی از مهمترین مرکز اقتصادی کشور تبدیل می‌کند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرضا اظهار کرد: ایجاد این منطقه در موقعیت جغرافیایی قبلی با استقبال نکردن سرمایه‌گذاران مواجه شد، بنابراین محل آن به شمال شهرضا منتقل شد.

وی اضافه کرد: به دلیل مشکلات حقوقی که ممکن بود در آینده برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی شهرضا ایجاد شود، این منطقه در دو سوی جاده شهرضا به اصفهان ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان یکی از بهترین جاذبه‌های سرمایه‌گذاری کشور خواهد بود تأکید کرد: این منطقه به محلی برای فعالیت بخش خصوصی در زمینه صنایع پالایشگاهی و شیمیایی تبدیل می‌شود.

رفیعی نژاد خاطرنشان کرد: با مجموعه‌ای از تحولات که در آینده نزدیک ایجاد می‌شود شهرضا به قطب سرمایه‌گذاری در جنوب استان تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت تسهیل‌گر فعالیت‌های اقتصادی است تأکید کرد: رعایت قوانین ضروری است، ولی با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌شود تا مشکلات گردش سرمایه و صادرات برطرف و حداکثر همکاری با سرمایه‌گذاران انجام شود.

فرماندار شهرضا یادآور شد: صنایع و گروه‌های اقتصادی که از سیستم‌های حسابداری نوین یا مشاوران حقوقی خبره استفاده می‌کنند کمترین مشکل را با ادارات بیمه و مالیات دارند.

رفیعی‌نژاد با بر ضرورت تسریع در صدور اسناد اراضی صنعتی شهرک رازی تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث انباشت زیان صنایع شده است، بهره‌گیری اندک از فن‌آوری نوین مبتنی بر اینترنت است، بنابراین تکمیل شبکه فیبرنوری این شهرک و سایر مناطق اقتصادی شهرستان با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

کد خبر 366237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.