مراجعه دو میلیون ایرانی برای اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در ۱۰ ماه سال جاری بیش از دو میلیون و ۲۳۲ هزار نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۷۵۴ هزار واحد خون اهدا شده است.

به گزارش ایمنا، بشیر حاجی بیگی با بیان اینکه استان‌های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و استان مرکزی دارای بیشترین بانوان اهدا کننده خون در کشور هستند، اظهار کرد: همچنین استان‌های خراسان شمالی، کردستان و یزد در ۱۰ ماه گذشته نسبت به سال قبل بیشترین میزان رشد اهدای خون را در کشور داشته اند.

وی افزود: بنابراین گزارش، بیشترین اهدای خون در کشور در مدت یاد شده مربوط به استان های تهران، فارس و خراسان رضوی است.

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون افزود: ۳۴ درصد اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه خونی O مثبت بوده اند که بیشترین میزان اهداکنندگان را شامل می شود.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به دو میلیون و ۹۴۲ هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور توزیع شده است. گلبول قرمز فشرده برای درمان بیماران تالاسمی، جراحی های قلب باز، جراحی های عمومی، کم خونی های مزمن، حوادث و تصادفات همراه با شکستگی استخوان و پارگی عروق، به مصرف می رسد.

سخنگوی سازمان انتقال خون در پایان تاکید کرد: پلاسما در سوختگی ها و درمان بیماران کبدی کاربرد دارد و ۷۰ درصد پلاکت به مصرف بیماران سرطانی می رسد.

کد خبر 366187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.