شاهکار تاریخی قطر با حذف میزبان و صعود به فینال

تیم ملی قطر در یک دیدار تاریخی با پیروزی پرگل برابر امارات، این تیم را برابر چشمان هوادارانش حذف کرد و برای اولین بار به فینال جام ملت‌های آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تیم‌های امارات و قطر در ورزشگاه محمد بن زاید به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر صفر قطر به پایان رسید.

مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های امارات و قطر

ورزشگاه: محمد بن زاید

گل‌ها: بوعلام خوخی (دقیقه ۲۲)، المعز علی عبدالله (دقیقه ۳۷)، حسن الهیدوس (دقیقه ۸۱) و حامد اسماعیل (دقیقه ۹۰+۲) برای قطر

امارات: خالد عیسی، فارس جمعه، اسماعیل احمد محمد، خمیس اسماعیل، ولید عباس، علی حسن، ماجد حسن احمد، عامر عبدالرحمن(۴۶- اسماعیل مطر)، بندر محمد الاحبابی، اسماعیل سالم الحمادی(۵۱- احمد خلیل)، سیف راشد ناصر(۷۰- محمد عبدالرحمن) و علی احمد مبخوت

سرمربی: آلبرتو زاکرونی

قطر: سعد الشیب، کریم بوضیاف، طارق سلمان، پدرو کوریا، عبدالکریم حسن، سالم الهاجری، عاصم عمر مادیبو، بوعلام خوخی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف(۲+۹۰- حامد اسماعیل) و المعز علی(۸۶- احمد علاءالدین)

سرمربی: فلیکس سانچز

در سیاسی‌ترین دیدار جام ملت‌های آسیا قطری که تا این مقطع از رقابت‌ها با شایستگی پیش رفته بود و شاید آماده‌ترین تیم رقابت‌ها نشان داده بود برابر میزبان قرار گرفته بود. قطر که در طول رقابت‌ها هم از داشتن تماشاگرانش محروم بود در این دیدار آتشبازی به راه انداخت و رقیب سنتی خود را در ورزشگاه خودش با ۴ گل شکست داد. قطری‌ها که بسیار با برنامه بازی کردند ابتدا در دقیقه ۲۲ روی شوت خوخی و البته اشتباه فاحش دروازه‌بان امارات به گل رسیدند و چند دقیقه بعد با گل بسیار زیبای المعز علی که روی یک ضربه فنی از درون محوطه جریمه به ثمر رسید برتری خود را مستحکم کردند و نیمه نخست را با دو گل برتری به پایان رساندند.

بازی دفاعی و حساب شده قطری‌ها در نیمه دوم کافی بود تا امارات نتواند گل‌ها را جبران کند و حتی قطر با دو گل الهیدوس در دقیقه ۸۱ و حامد اسماعیل در دقیقه ۹۲ که روی ضد حملات و فضاهای خالی یک سوم دفاعی امارات به دست آمد سنگینی پیروزی را دو برابر کرد تا شاید تاریخی‌ترین شب تاریخ فوتبال قطر رقم بخورد.

بدین ترتیب دو تیم شایسته ژاپن و قطر فینال رویایی جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ را در ابوظبی امارات برگزار خواهند کرد.

کد خبر 366090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.