۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
فضای مجازی بر سر مارهای ضحاک

دو مار بر شانه ضحاک همیشه نشان و نمادی از بد نامی و سرشت اهریمنی بوده‌اند. حال این دو مار جای خود را به "مونپاد" داده‌ و ضحاک با کمک مارهای روی شانه‌اش درحال سلفی گرفتن است. این تصویر کار محمدرضا ایزدی است که این اثر او در جشنواره هنر ایران برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اثر خود گفت: با استفاده از دو مار بر شانه ضحاک خواستم گریزی داشته باشم از گذشته به اتفاقاتی مانند سلفی‌ها که امروز در دنیا به وجود آمده و به نوعی مقایسه بین ارزش‌های پیشین و امروزی است.

وی با نقد فضای مجازی ادامه داد: رسانه‌ای، تصویری را به نمایش می‌گذارد آیا این حرکت، کامل به نمایش گذاشته شده یا بخشی از آن نشان داده شده است. فضای مجازی رسانه‌ای در اختیار هر فرد قرار داده است و هر کس می‌تواند چیزی را پوشش دهد و مخاطبانی جذب کند؛ اما آیا این فرد حقیقت را به تصویر می‌کشد؟

ایزدی با تاکید بر نیاز دانستن تاریخ و گذشته خود خاطر نشان کرد: تاریخی که درحال حاضر در کشور اتفاق می‌افتد درواقع تکرار تاریخی است که در گذشته به گونه دیگری رخ داده است. مرتبط ساختن گذشته و آینده در عین متضاد بودن مانند ارتباط مارهای ضحاک که نشان از پلیدی و خبیثی هستند به سلفی، در واقع نقدی است به فضای مجازی و اینکه آیا فرهنگ صحیح استفاده از این فضا وجود دارد؟

این هنرمند درباره وضعیت هنر تصویرگری اظهار کرد: این هنر محدودیت‌هایی دارد و اینکه در رده نقاشی باشد یا کاریکاتور مهم است. اینکه آثار در گالری‌ها و مسابقات پذیرفته و برگزیده می‌شود نشان از پیشرفت این هنر دارد و نگاه داوران به این آثار تغییر کرده و حتی آثار در فضای بین المللی مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به توجهات بین المللی به این آثار افزود: این هنر هنری جدید است و به همین دلیل مخاطب از آن استقبال می‌کند. برخی از شرکت‌های طراحی لباس بین المللی برای استفاده از این آثار علاقه نشان داده‌اند.

کد خبر 366035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.