سوء تغذیه یکی از علل مرگ ‌و میر کودکان نیازمند

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا سوء تغذیه را یکی از علل مرگ ‌و میر کودکان خانوارهای نیازمند دانست و گفت: این خانواده‌ها با مراجعه و تشکیل پرونده در خانه‌های بهداشت به کمیته امداد معرفی و پس از انجام بررسی لازم و شرایط استحقاق کالای غذایی دریافت می‌کنند.

عبدالرزاق میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: امسال یک هزار سبد غذایی به ارزش هر سبد ۹۲ هزار تومان، بین کودکان دچار سوء تغذیه تحت حمایت این نهاد و اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هزینه این اقلام از محل اعتبارات دولتی تامین و طی ۱۰ دوره توزیع شده است، یادآور شد: در هر دوره ۱۰۰ نفر این افراد از این کمک‌ها بهره‌مند شدند که ۲۲ نفر شهری، ۷۸ نفر روستایی، ۴۶ نفر دختر و ۵۴ نفر پسر و در رده‌های سنی زیر پنج سال بودند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا سوء تغذیه را یکی از علل مرگ ‌و میر کودکان خانوارهای نیازمند دانست و افزود: این خانواده‌ها با مراجعه و تشکیل پرونده در خانه‌های بهداشت به کمیته امداد معرفی و پس از انجام بررسی لازم و شرایط استحقاق، کالای غذایی دریافت می‌کنند.

میرزایی درخصوص محتوای این سبدهای غذایی اظهار کرد: برنج، ماکارونی، گوشت، تخم مرغ، شیر، پنیر، کره، روغن مایع، عدس و سویا از این اقلام است.

وی گفت: کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مرکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت بهبودی کامل از چرخه‌ حمایتی خارج می‌شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با اشاره به اجرای طرح "همسفره" خاطرنشان کرد: این طرح در راستای تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال شهرستان که دچار سوءتغذیه هستند ایجاد شده است.

میرزایی ادامه داد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه حضوری یا با پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه #۰۳۱۷*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره حساب ۰۱۰۵۲۸۴۵۷۵۰۰۹ و شماره کارت بانکی ۴۳۸۰-۹۹۶۷-۹۹۱۸-۶۰۳۷ کمیته امداد را در حمایت از تغذیه کودکان نیازمند یاری کنند.

کد خبر 366021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.