ایران صفر- ژاپن ۳/ شمشیر سامورایی بر قلب یوزها

تیم ملی ایران با شکست سنگین برابر ژاپن با جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آغاز رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایران و ژاپن در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر صفر ژاپن به پایان رسید.

مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

دیدار تیم‌های ایران و ژاپن

ورزشگاه: هزاع بن زاید - العین

تماشاگر: حدود ۲۵ هزار نفر

اخطار: وحید امیری (دقیقه ۲۵)، امید ابراهیمی (دقیقه ۴۴) و سردار آزمون (دقیقه ۹۰+۴)از ایران- هیروکی ساکای (دقیقه ۴۶) و ناگاتومو یوتو (دقیقه ۹۰+۴) از ژاپن

گل‌ها: یویا اوزاکو (دقایق ۵۶ و ۶۷، پنالتی) و  گنکی هاراگوچی (دقیقه ۲+۹۰) برای ژاپن

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه (۷۱- مهدی ترابی)، علیرضا جهانبخش (۷۱- سامان قدوس)، وحید امیری (۵۸- کریم انصاری فرد) و سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ژاپن: ناگاتومو یوتو، اندو واتارو (۶۰- سوکاسا شیوتانی)، شیباساکی گاکو، هاراگوچی، مینامینو توکومی، گوندا شویچی، اوساکو یویا، تومیاسو تاکاهیرو، ساکای هیروکی (۷۳- سی مورویا)، دوان ریتسو (۸۹- جونیا ایتو) و یوشیدا مایا

سرمربی: هاجیمه موریاسو

کادر داوری: کریستوفر بیس (استرالیا)؛ کمک‌ها: متئو کریم و آنتون اشچتینین؛ داور چهارم: کیم دونگ‌جین (کره جنوبی)؛ داور پنجم: پارک سانگ‌جون/ داور ویدئویی: پائولو والری (ایتالیا)؛ کمک داوران ویدئویی: محمد تقی الجعفری (سنگاپور) و کو هیونگ‌جین (کره جنوبی(

شرح بازی:

جدال تیم‌های اول و دوم آسیا در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بدون شک شبیه فینال زود هنگام مسابقات بود. بازی با برتری نسبی ژاپن آغاز شد و ایران که از ضعف خود در دقایق ابتدایی بازی خبر داشت در ۲۰ دقیقه ابتدایی عقب نشست و ترجیح داد با دادن توپ به ژاپن فضاها را بپوشاند. ژاپن در ۲۰ دقیقه نخست بیشتر صاحب توپ و میدان بود و چند موقعیت نصفه و نیمه نیز روی دروازه ایران ایجاد کرد. ایران اما در ادامه برای دقایقی بر بازی سوار شد و جدی ترین موقعیت بازی را در دقیقه ۲۳ روی حرکت سردار آزمون درون محوطه جریمه ژاپن و ضربه خطرناک او به وجود آورد. در دقایق پایانی نیمه نخست دوباره بازی به شکل ابتدای بازی بازگشت و ایران با بازی بسته و دفاعی فضا را از مهاجمان سریع ژاپن گرفت و برای گلزنی چشم به حملات سریع و توپ‌های ارسالی برای آزمون داشت اما این ترفند در نیمه نخست ثمری برای ایران نداشت.

نیمه دوم اما برای ایران کابوس‌وار آغاز شد و روی یک اشتباه و دنبال نکردن توپ در دقیقه ۵۶ ژاپنی‌ها قفل دروازه ایران را شکستند. ایران که با این گل بد شیرازه‌اش از هم پاشیده بود دقایقی بعد هم با خطای هند پورعلی گنجی به ژاپن پنالتی داد تا در فاصله‌ای کوتاه ایران با دو گل عقب بیفتد و بازی برایش به شکل بدی سخت شود. در ادامه ژاپن به خوبی بازی را کنترل کرد و ایران که به جز ارسال‌های بلند چاره‌ای برای رسیدن به گل نداشت کاری از پیش نبرد. ژاپن حتی روی یک ضد حمله در دقایق پایانی بازی گل سوم را هم به ثمر رساند و حذف ایران را تلخ‌تر کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵۶- ژاپن)- پس از اینکه بازیکنان ایران به هوای خطا بازی را رها کردند مینامینو در کنج زمین به توپ رسید و با ارسالی دقیق روی سر اوزاکا زمینه ساز گل اول بازی شد.

۲-۰ (دقیقه ۶۷- ژاپن)- خطای هند پورعلی گنجی باعث شد داور ضربه پنالتی بگیرد و اوزاکو از روی نقطه پنالتی برتری ژاپن را دو برابر کند.

۳-۰ (دقیقه ۲+۹۰)- در یک ضد حمله هاراگوچی در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و با یک ضربه مطمئن گل سوم را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه یک- ضربه مینامینو از داخل محوطه جریمه ایران با تکل پورعلی گنجی برگشت داده شد.

دقیقه ۳- توپ ارسالی امیری در پشت مدافعان ژاپن قبل از اینکه به سردار آزمون برسد توسط دروازه بان ژاپن دور شد.

دقیقه ۱۴- ارسال تیز و کوتاه ناگاتومو از سمت چپ توسط کنعانی زادگان قطع شد و برخورد به پای مینامینو به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- ارسال کرنر ژاپن با ضربه سر خطرناک یوشیدا همراه شد اما توپ با فاصله ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹- همکاری ژاپنی‌ها در سمت راست در نهایت با شوت آرام دوان از درون محوطه جریمه ایران همراه شد که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- پاس حاج صفی درون محوطه جریمه به آزمون رسید که او پس از دریبل مدافع ژاپن ضربه خطرناکی به سمت دروازه ژاپن زد که توپ با واکنش دروازه‌بان ژاپن راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۳- ارسال جهانبخش درون محوطه جریمه ژاپن می‌رفت که به آزمون برسد اما او در نبرد تن به تن با مدافع ژاپن به زمین افتاد و موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۳۶- ارسال ناگاتومو از سمت چپ با ضربه سر پورعلی گنجی دور شد.

دقیقه ۴۳- توپ در پشت محوطه جریمه به احسان حاج صفی رسید که او پس از کنترل توپ با پای چپ شوت زد اما توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵- ارسال اشکان دژاگه در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست با دفع مدافعان ژاپن ثمری نداشت.

دقیقه ۴۸- ضربه ایستگاهی برای ایران در موقعیتی مناسب پشت محوطه جریمه ژاپن به دست آمد اما ضربه اشکان با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- ضربه ایستگاهی محکم و زیبای جهانبخش با واکنش عالی دروازه بان ژاپن راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۳- ضربه قدرتمند ریتسو دوان از درون محوطه جریمه ایران با واکنش بیرانوند دفع شد.

دقیقه ۸۳- توپ در یک ضد حمله خطرناک به ژاپنی‌ها رسید که مینامینو در محوطه جریمه ایران با یک حرکت اضافه توپ را از دست داد.

دقیقه ۸۸- ضربه ایستگاهی سامان قدوس با فاصله‌ای نسبتاً زیاد راهی بیرون شد.

اتفاق ویژه:

شاید ویژه‌ترین اتفاق این بازی همان لحظه‌ای بود که بازیکنان ایران به هوای اینکه توپ به بیرون رفته است بازی را رها کردند و همان توپ در ادامه تبدیل به گل شد.

بهترین بازیکن:

یویا اوزاکو با به ثمر رساندن دو گل بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 365964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.