زنان ایرانی با حجاب هم نتیجه مناسب می‌گیرند

عضو تیم ملی ووشو بانوان گفت: ورزشکاران نیاز به حمایت و تشویق دارند، اما متاسفانه تاکنون از مسئولان اصفهان چیزی ندیده‌ام و از آن‌ها انتظار حمایت نداریم.

ناهید پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نخستین ورزشی که در آن فعالیت داشته‌ام، ژیمناستیک بوده است، اظهارکرد: یکی از کارآموزهای باشگاه ژیمناستیک من را با ووشو آشنا کرد و به این خاطر که این رشته ورزشی دارای سلاح‌هایی مانند شمشیر و نیزه بود، به آن علاقه‌مند شدم. از ۹ سالگی ووشو را آغاز کردم و هفت سال است که برای تیم ملی ووشو بازی می‌کنم.

وی با اشاره به انتخاب عکس این بانوی ورزشکار به‌عنوان برترین عکس مسابقات دانشجویی جهان در سال ۲۰۱۸ و تقدیر فدراسیون جهانی ووشو، گفت: فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی هر ساله تصاویری را انتخاب می‌کند و امسال عکس من به عنوان برترین عکس این مسابقات شناخته شد، البته به من لقب ماتریکس ایرانی داده و گفته شد که در اجرای من زمان متوقف شده است.

ملی‌پوش ووشو اصفهانی در پاسخ به این سوال که رسیدگی مسئولان اصفهان چگونه بوده است؟ افزود: ورزشکاران نیاز به حمایت و تشویق دارند، اما متاسفانه تاکنون از مسئولان اصفهان چیزی ندیده‌ام و از آن‌ها انتظار حمایت نداریم. تمام خبرگزاری‌های ایران خبر انتخاب شدن عکسم را کار کرده‌اند، اما سایت اداره کل ورزش و جوانان اصفهان یک خبر در این رابطه کار نکرده است چه برسد به اینکه بخواهد تجلیل کنند.

پورشبانان با اشاره به اینکه پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر ووشو بانوان تاثیر مثبتی خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌هایی مانند سپاهان، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و تیم‌های هیئت‌های مختلف کشور در لیگ برتر ووشو بانوان فعالیت دارند، اما بودجه زیادی را برای تیم‌های ووشو اختصاص نمی‌دهند و میزان قرار دادها بسیار پایین است. پخش تلویزیونی باعث می‌شود که اسپانسر ها به سمت لیگ برتر ووشو بانوان بیایند.

وی با بیان اینکه حجاب باعث شده است ایران نسبت به دیگر کشورها متمایز باشد، خاطرنشان کرد: ورزشکاران دیگر کشورها بدون حجاب راحت‌تر به رقابت می‌پردازند، اما ورزشکاران ایرانی آنقدر توانایی دارند که با حجاب و سختی‌های آن بتوانند نتایج مناسبی بگیرند.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ووشو جوانان خاطرنشان کرد:  یک مصدومیت از ناحیه زانوی پا داشتم که پس از عمل جراحی وضعیت بهتری پیداکرده‌ام. در حال حاضر تمرینات بازتوانی و بدنسازی انجام می‌دهم و از یک ماه و نیم آینده می‌توانم تمرینات ووشو را از سر بگیرم.

کد خبر 365914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.