با گرانفروشان قاطعانه برخورد می‌کنیم

شهرضا – دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: با گرانفروشان قاطعانه برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم افرادی با سوء استفاده از نیاز مردم، به آنان ستم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد محسنی اژیه ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: متأسفانه برخی از سودجویان با اقدامات خود به تنش بازار دامن زده و باعث افزایش بهای کالا و خدمات شده‌اند.

وی ادامه داد: دستورالعملی از سوی دادستان عمومی و انقلاب کشور صادر شده که به موجب آن کمیته ویژه مبارزه با گرانفروشی در شهرستان‌ تشکیل و با سودجویان مبارزه می‌شود.

دادستان عمومی و  انقلاب شهرضا یادآور شد: در دستورالعمل جدید بعضی از بروکراسی های اداری حذف شده تا متخلفانی که با افزایش بی‌رویه قیمت کالا و خدمات به مردم فشار وارد می‌کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن، مجازات شوند.

محسنی در ادامه تأکید کرد: با اثبات تخلف واحد صنفی در نخستین مرتبه به گرانفروشان کتبا اخطار می‌شود تا کالا و خدمت خود را متناسب با نرخ متعادل عرضه کنند و در مرتبه دوم، واحد صنفی متخلف تعطیل و با نصب پرچم یا پلاکارد به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: خرید و فروش کالا و عرضه خدمات قوانین و مقررات ویژه‌ای دارد که متصدی هر واحد صنفی باید به آن پایبند باشد.

دادستان عمومی و  انقلاب شهرضا تأکید کرد: شهروندان نیز باید بازرسان و مدیران را در مبارزه با احتکار و گرانفروشی یاری دهند و موارد تخلف را از طریق شماره تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۱۰ گزارش کنند.

محسنی با بیان اینکه اتحادیه‌های صنفی باید نرخ‌های خود را پس از تأیید دادستانی، بین واحدهای صنفی زیرمجموعه خود توزیع کنند، یادآور شد: افزایش خودسرانه قیمت‌ها باعث تشدید نوسانات اقتصادی و در نهایت به زیان مصرف کننده است که باید با آن برخورد شود.

کد خبر 365912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.