اجرای طرح " قصه نمایش داستان های کهن" در اصفهان

فراخوان ویژه برنامه «قصه نمایش داستان های کهن» از سوی تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اعلام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مدیر تالار هنر با اعلام این خبر گفت: «قصه نمایش داستان های کهن» عنوان طرحی است که با هدف پرورش قدرت خلاقیت کودکان در روایت یک داستان و قصه گویی و استفاده از ابزارهای جانبی برای اثرگذاری بیشتر قصه ویژه دانش آموزان مقطع اول تا سوم ابتدایی برگزار می شود.

مهدی شفیعی تصریح کرد: در این طرح هر یک از دانش آموزان به صورت تک نفره یک داستان کهن ایرانی را طبق سلیقه خودشان و با کمک والدین انتخاب کرده و بعد از اینکه به روایت آن تا حدی تسلط پیدا کردند، آن را مقابل دوربین یک تلفن همراه اجرا می کنند.

وی اضافه کرد: داستان های کهن ایرانی می تواند مورد بازنویسی بچه ها قرار گرفته تا بتوانند به زبان خودشان آن را روایت کنند و قدرت بیشتری برای اجرای آن داشته باشند.

مدیر تالار هنر تاکید کرد: انتخاب فضا، نحوه چیدمان، انتخاب لباس مرتبط با محتوای داستان، نحوه اجرا و فن بیان، مجموعه امتیازات این مسابقه را تشکیل می دهد که بعد از داوری آثار توسط شورای تخصصی تالار هنر و همچنین یک متخصص رشته روانشناسی به هر یک از آثار داده می شود.

شفیعی سنجش خلاقیت را مهم ترین مولفه در داوری این آثار دانست و اظهار کرد: قصه گویی و نمایش دو عنصر مجزا از یکدیگر است که می تواند در کنار هم قرار گرفته و موقعیت های تازه ای را در اختیار مخاطب قرار دهد.

وی ادامه داد: این دو عنصر همچنین قادر است قدرت خلاقیت بچه ها را پرورش داده و آنها را با موقعیت های جدیدی روبرو کند. بنابراین بهتر است که تمامی ابعاد کار مانند چیدمان فضای اجرا، انتخاب لباس و نوع لحن آنها به انتخاب خودشان صورت گیرد تا بیانگر خلاقیت آنها باشد.

مدیر تالار هنر تاکید کرد: متقاضیان می توانند فایل ضبط شده اجرایشان را تا تاریخ 20 بهمن ماه به دفتر تالارهنر ارسال کنند.

کد خبر 365895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.