اتمام کار خط لوله فاضلاب میر تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری

مجری بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان از پایان کار و عملیات اجرایی خط لوله فاضلاب خیابان میر تا روز ۳۰ بهمن‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: این تاریخ طبق زمانبندی پایان کار و توافق با مشاور پیمانکار اعلام شده است.

محسن بیشه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم جلوگیری از بروز حوادث مختلف در خط فاضلاب فرسوده خیابان میر، اظهار کرد: از سال گذشته روش بازسازی این لوله پس از شناسایی شبکه قبلی بر اساس استاندارد WRC و روش (Replacement) ریپلیسمنت یا جایگزینی اغاز شد.

وی افزود: بر مبنای این روش جدید که برای این خط طراحی شد، یک خط دیگر با تراز، امکانات و شرایط همان خط قبلی در کنار آن اجرا می شود. این خط نزدیک به دو کیلیومتر طول دارد اما بر اساس پیمان فاینانس این پروژه، ۱۷۰۰ متر در دستور کار قرار دارد.

مجری بازسازی فاضلاب اصفهان ابراز امیدواری کرد که پس از پایان کار این خط لوله فاضلاب حداقل تا از بروز هرگونه حوادث ناشی از این خط تا ۴۰ سال آینده خیالمان راحت باشد افزود: طراحی این خط بر اساس ۱۴۰۰؛ طراحی جدیدی که بر اساس آن  قطر لوله اجرای روش ریپلیسمنت ۱۴۰۰ میلی متر دیده می‌شود.

بیشه‌ای در مورد امکان بهره برداری از این خط لوله پس از پایان کار گفت: تا زمانی که خط لوله فاضلاب خیابان آبشار اول و چهار راه آبشار بازسازی نشود، نمیتوان از خط میر بهره برداری کرد. اگر بتوانیم پروژه فاضلاب خیابان آبشار اول و چهارراه آبشار را به اجرا برسانیم، تمام طول این مسیر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در حال توافق با پلیس راهور و شهرداری برای اخذ مجوز شروع فعالیت در خیابان آبشار اول و چهار راه آبشار هستیم، اگر این مجوز دریافت شود می توانیم تا حداکثر دو ماه پس از آن این پروژه را تکمیل و بهره برداری را انجام دهیم.

مشاورعالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به مشکلات پیش آمده در اثر فرسودگی خط لوله فاضلاب برای ساکنان خیابان میر، توضیح داد: خط قبلی قریب ۵۰ سال قدمت دارد، طبیعی است که مشکلات بسیاری به بار آورد، به ویژه اینکه خوردگی سقف و رسوب زیاد کف لوله فاضلاب نه تنها ظرفیت هیدرولیکی این لوله را کاهش داده بلکه با توجه به خوردگی سقف امکان بروز بسیاری حوادث دیگر را ایجاد کرده است.

بیشه‌ای در مورد فرآیند انجام بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان، گفت: مجوز بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان توسط هیئت دولت در سال ۱۳۸۶ صادر شد، در سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ مناقصه‌ای برگزار شد اما به دلیل وجود تحریم‌ها شرکت‌کننده‌ای نداشت، مجوز فاینانس چین که داده شد سال ۱۳۸۹ توانستیم برای این پروژه پیمانکار بگیریم، اما تا سال ۹۴ به دلیل وجود تحریم‌های بانکی امکان استفاده از ال سی ( LC) یا گشایش اعتبار اسنادی نبود.

وی اضافه کرد: اواخر سال ۱۳۹۴، توانستیم با مجوز شورای اقتصاد، گشایش اعتبار اسنادی داشته باشیم و کار استارت خورد پس از آن بود که شناسایی شبکه شروع شد، طی دو سال اول توانستیم اقطار اصلی و بزرگ (خطوط اصلی) شبکه فاضلاب شهر را شناسایی کنیم و پیرو همین موضوع خیابان‌های کمال اسماعیل، مشتاق اول، مشتاق دوم، نظر، میر و آبشار دوم بازسازی شد تا از خطرات ناشی از حوادثی همچون فروریزش زمین و پس زدگی فاضلاب در خانه ها، (سال ۱۳۷۵ قریب یک‌هزار خانه دچار پس زدگی شده بود) جلوگیری شود.

کد خبر 365795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.