آموزش راهبران خطوط بی. آر.تی برای تکریم معلولان و جانبازان ویلچرنشین

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: یکی از وظایف قانونی و رسالت اجتماعی و اخلاقی این حوزه، سرویس دهی به افراد معلول و توانخواه است.

قدرت افتخاری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به محدودیت ناوگان اتوبوسرانی از نظر زیرساخت، تعداد محدودی از اتوبوس‌ها برای ارائه خدمات به توانخواهان در نظر گرفته شده، اما این مستلزم ارائه آموزش به راهبران است که متاسفانه تا به امروز مغفول مانده بود.

وی افزود: همایش آموزش راهبران برای نخستین بار برگزار و چگونگی ورود و خروج معلولان جسمی و حرکتی از جمله افراد توانخواه و ویلچرنشین به اتوبوس آموزش داده شد بدین صورت که راهبر اتوبوس باید وسیله را به طور کامل و با رعایت اصول در کنار سکو پهلوگیری و رمپ را باز کند تا فرد ویلچرنشین بتواند از جلو و با چرخ‌های کوچک وارد اتوبوس شود و در مکان تعبیه شده قرار گرفته و با بستن کمربندی در جایگاه خود ثابت بماند؛ پس از طی مسیر، فرد توانخواه ازسمت عقب و چرخ بزرگ ویلچر از اتوبوس خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: در طی این مراحل، راهبر موظف بوده در صورت لزوم به فرد توانخواه کمک کند و در این زمینه در نخستین همایش آموزش راهبران موارد ضروری را فرا خواهد گرفت.

افتخاری با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی‌دغدغه همراه با رضایت‌مندی تمام اقشار جامعه تصریح کرد: در اصفهان با وجود آن که درصدی از جمعیت جامعه را افراد معلول و جانباز تشکیل می‌دهند، اما مسئله توان بخشی معلولان و جانبازان و مناسب‌سازی محیط شهری مسئله‌ای نو و در عین حال رو به رشدی است.

وی افزود: در این راستا یک دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده ویژه معلولان و جانبازان، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در این همایش نیز آموزش‌های لازم‌ برای استفاده افراد توانخواه از اتوبوس‌های مخصوص آنان با برچسب مشخص ارائه شد.

کد خبر 365672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.