بانک اطلاعاتی باید برای شناسایی توانمندی بانوان تشکیل شود

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران‌وکرون گفت: دانش آماری و بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های بانوان این شهرستان برای بهره گیری بیشتر از پتانسیل‌های آنان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، اقبال صالحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: ظرفیت‌ها، توانایی، نیازها و در مجموع اطلاعات آماری دقیقی در حوزه بانوان وجود ندارد و فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی شایسته‌ای در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: دانش آماری و بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های بانوان تیران‌وکرون برای بهره گیری بیشتر از پتانسیل‌های این قشر وجود ندارد زیرا برای تهیه این بانک اطلاعاتی نیازمند مشارکت تشکل‌های مردم نهاد بانوان هستیم تا اینکه حرکت راهبردی در این حوزه انجام شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه امروز مشارکت بانوان در فعالیت‌های شهرستان متناسب با جمعیت آنان نیست، تصریح کرد: نبود اطلاعات و دانش در این حوزه و کمبود تشکل مردم نهاد در این بخش مانع از افزایش مشارکت بانوان شده و باید اقشار مختلف و با سلایق مختلف در این حوزه فعال شوند که مشارکت جوانان در این خصوص اهمیت بیشتری دارد.

وی نقش بانوان در جامعه را زمینه ساز شکوفایی استعداد آنان عنوان کرد و گفت: بانوان با سلایق و دانش و تجربه مختلف به عنوان عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی باید مشارکت داشته باشند و از اظهارنظرهای آن‌ها استفاده شود.

صالحی با بیان اینکه برگزاری نشست های مشترک دستگاه‌های دولتی با نهادهای مدنی بانوان شهرستان در رفع مشکلات آن‌ها موثر است، گفت: بانوان این شهرستان همواره وجود یک مکان خاص برای تفریح و ورزش را مطالبه می‌کنند.

کد خبر 365650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.