اصلاح الگو موجب بهره وری بیشتر خطوط اتوبوسرانی شد

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه پیش از ظهر امروز جمعه پنجم بهمن ماه با حضور در گلستان شهدای رهنان پیش از ادای فریضه نماز جمعه به ایراد سخنرانی درباره اهم خدمات این شرکت پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت افتخاری گفت: یکی از آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی، ادای فریضه نماز جمعه است و امروز در محله رهنان و در جوار گلستان شهدا نماز جمعه برپا شده است؛ شهیدانی که درخت انقلاب با خون آنان آبیاری شده است.

وی در توضیح اهم‌ خدمات ارائه شده این شرکت در طی یک سال و دوماه گذشته افزود: یکی از وظایف نماز جمعه ایجاد اخوت و همدلی میان امت اسلامی و همچنین مسئولان و مردم است که به تناسب  زمان باید همه مسئولان در این تریبون حضور پیدا کرده تا مردم در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: با وجود همه مشکلات مالی و اقتصادی هم در زندگی مردم و هم در سازمان ها، خدماتی هرچند مختصر را ارائه داده ایم و همه همکاران و راهبران در تلاش بوده اند تا پاسخگوی نیاز مردم به ویژه مردم شهید پرور شمال غرب اصفهان و محله رهنان باشیم.

افتخاری اعلام کرد: این شرکت ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵۰۰ پرسنل شامل رانندگان خصوصی و  دولتی و پرسنل سازمانی دارد و گستره خدماتی بیشتر از شهرداری داشته و حومه اصفهان را نیز شامل می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۲ خط اتوبوسرانی در گستره ای بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع به ۶۰۰ هزار نفر خدمت رسانی می کنند و قطعا با این گستره خدماتی، مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی یکی از مسائلی است که با توجه به قیمت بالا و نبود بودجه دولتی طی چند سال گذشته هر روز وضعیت بدتری را پشت سر گذاشته است.

افتخاری خاطر نشان کرد: البته به دلیل دیدگاه و نگرش ویژه ای که در شهرداری اصفهان نسبت به حمل و نقل عمومی وجود دارد، کمک هایی از طرف شهرداری انجام شده، اما مشکلات اقتصادی در همه سازمان ها و ارگان ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات بیشتر از ۷۰ دستگاه اتوبوس فرسوده را از مناطق دو، هفت، هشت، ۹  و ۱۱ که جزء مناطق محروم‌ نیز بودند جمع آوری و اتوبوس نو، که تا قبل از آن فقط در مناطق خاصی از شهر حضور داشت را جایگزین کردیم.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: بسیاری از خیابان های واقع در این مناطق نیز که تاقبل از آن اتوبوسی از آن عبور نمی کرد نیز با همکاری بخش های ذی ربط تحت پوشش قرار گرفت.

افتخاری تصریح کرد: خیابان های امام رضا()ع، آل بویه، آل یاسین، اشراق، پوریای ولی و شهدای لمجیر جزء این خیابان ها بود که امروز با اصلاح الگو تحت پوشش اتوبوسرانی قرار گرفتند.

وی افزود: تغییر الگو و روش ها در سازمانی که ۵۰ سال از عمر آن می گذرد بسیار سخت است اما با اصلاح الگو و صرفه جویی توانسته ایم موجب کاهش مصرف سوخت و روغن شده و همین طور ۳۰ دستگاه اتوبوس را که متوقف بوده بازسازی و وارد شبکه اتوبوسرانی کنیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: افزایش یک درصدی جمعیت مسافران بعد از شش سال نشان می دهد که اصلاحات علمی در این گستره جغرافیایی اثر گذار بوده است و موجب انتقال مسافران از مناطق ۱۲، ۱۱،۲،۹ و ۸ به خط یک مترو شده و تعداد مسافران مترو را نیز افزایش داد.

افتخاری گفت: توزیع اتوبوس نو میان مناطق نیز به نحوی انجام‌ شده که یک شهروند وجود اتوبوس نو را در منطقه خود دیده و خیابان زینبیه و خیابان امام خمینی نیز که وجه مشترک چند منطقه و محل عبور اهالی رهنان نیز است، از این امکان بهره گرفتند.

وی افزود: زمان انتظار نیز از ۱۵ دقیقه به ۱۳ دقیقه رسیده است، البته با حد مطلوب فاصله دارد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: در گذشته یک سوم هزینه اتوبوسرانی بر عهده دولت، یک سوم بر عهده شهرداری و یک سوم دیگر نیز از طریق کارت بلیط تامین می شد اما امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه دولت، یک چهارم هزینه از طریق کارت بلیط و مابقی از کمک های شهرداری تامین می شود.

افتخاری افزود: بنابراین شهروندان باید به پرداخت هزینه کارت بلیط متعهد بوده که این مهم در مناطق محروم بیشتر مورد توجه است.

وی افزود: حفظ و حراست از اتوبوس نو نیز که هرکدام قیمتی معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان داشته اهمیت بسیاری دارد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد : اتوبوس های بازسازی شده نیز بین پنج تا ۱۰ سال کارایی داشته و جز صرفه جویی در شرایطی که بحران اقتصادی وجود دارد، راهی نیست و با همکاری بر بحران فائق می آییم.

به گزارش ایمنا، در حاشیه نماز جمعه رهنان میز خدمت اتوبوسرانی نیز برای بیان دغدغه ها و مشکلات مردم‌ امروز تشکیل شد.

کد خبر 365624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.