مردم هر کجا بفهمند دشمن، دشمن عقیده و دین آنهاست پای دینِ خود می‌ایستند

خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: نمی گوییم سختی و تحریم نداشته ایم اما این مردم راه خود را فهمیدند و پای دینِ خود ایستادند چرا که به گفته امام این انقلاب ، انقلاب درونی بود و فهمیدیم اسلام یعنی ایستادگی در مقابل کفر همانطور که انبیای الهی در برابر ظلم و کفر ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه امروز  با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: همواره دعا از افراد متقی قبول می شود و افراد گناهکار متقی نیستند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه خداوند متعال دشمن را به ما معرفی کرده است، تصریح کرد: یکی از راه هایی که انسان می تواند از دشمن ضربه نخورد این است که دشمن را بشناسد و راه های نفوذ او را بداند که خداوند متعال در آیات متعدد اعلام کرده که شیطان دشمن شماست.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه در آیات متعددی از مکر و حیله دشمن یاد شده است، اظهار کرد: در روایت بسیار آمده که ای بنی آدم شیطان شما را فریب ندهد همانطور که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد مراقب باشید فریب او را نخورید.

وی با اشاره به پلیدی و قدرتمندی شیطان گفت: انسان هایی که مورد لطف و عنایت خداوند در جهان قرار می گیرند باید در این دنیا لیاقت خود را نشان دهند و یکی از راه های پیدا کردن لیاقت جنگ با شیطان است.

نماینده ولی فقیه اصفهان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شیطان راه های شقاوت و گمراهی را می داند: افزود: شیطان هر کسی را به یک نحو گرفتار می کند اما همه را امتحان می کند و خداوند همواره فرموده که شیطان بسیار خطرناک و البته در کار خود بسیار دانا و پخته است.

وی با بیان اینکه شیطان قسم خورده که بندگان خداوند را فریب دهد، تصریح کرد: شیطان همه این کارها را می کند تا نگذارد بندگان او شاکر باشند و پاسخ خداوند به او این بود که هر چه می خواهی بکن و من هم تو و کسانی که از تو تبعیت کنند را در جهنم جای می دهم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه داستان مباحثه شیطان با خداوند چندین بار در قرآن تکرار شده است، اظهار کرد: خداوند به شیطان جواب داده که هر چه می خواهی بکن شاید بتوانی بر گمراهان مسلط شوی اما قطعا نمی توانی بر بندگان صالح من اثر بگذاری.

وی با اشاره به لطف خداوند در معرفی دشمن به بندگان صالحش تصریح کرد: روایات متعددی وجود دارد که در آن ذکر شده که شیطان از راه های مختلفی همچون مال، فرزند، نساء و شرب خمر و غیره وارد می شود و هر کس را به نوعی فریب می دهد.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز با بیان اینکه بصیرت و راه درست پیمودن، به داشتن علم نیست، اظهار کرد: درست پیمودن راه حقیقت به نوری است که خداوند در قلب هر کسی که بخواهد می گذارد و این افراد همان افراد متقی و با تقوا هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند افراد متقی را حفظ می کند، گفت: این افراد اگر حتی تحصیل کرده و باسواد هم نباشند خداوند در جایی که عقلشان یاری ندهد خودش آنها را هدایت و حمایت می کند.

امام جمعه اصفهان افزود: همچنان که بسیاری افراد از ابتدا یار امام و انقلاب بوده اند و در خط مستقیم انقلاب گام برداشتند شیطانی هم نتوانست آنها را منحرف کند در حالی که راه بسیاری افراد تحصیل کرده کج شد.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه این گونه افراد اگرچه سواد داشتند اما تقوی نداشتند، اظهار کرد: آنچه مسیر انسان را روشن می کند رسیدن به خدا و تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه ماه بهمن ماه شور و عشق است، افزود: در زمان قبل از انقلاب در زمان فرار شاه ملعون شور و هیجان بسیاری در کشور بود و در ۷ بهمن ۵۷ که بختیار گفته بود امام را به ایران راه نمی دهد هیجان بیشتری در کشور ایجاد شد و روحانیون و علما در دانشگاه تحصن کردند و با شعارهای مردم بختیار فرودگاه را باز کرد و در ۱۲ بهمن امام وارد ایران شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حمایت و هدایت خداوند در مسیر انقلاب گفت: حضرت امام هم فرمودند ما کاری نکردیم بلکه این از هدایت خداوند بود.

وی با تاکید بر اینکه جریانات مختلفی سعی در نابودی انقلاب داشتند، اظهار کرد: گروه های مختلفی قصد کودتا داشتند که یکی از آنها گروه " نیما " بود که نیما به معنای نیروی یگانگی ملت ایران بود که دسته ای ملی گرا بودند که سران آنها ۱۸ نفر بودند و خداوند کاری کرد که همگی در یک منزل دستگیر شدند.

وی در این زمینه افزود: همه جمع این افراد تحصیل کرده بودند و برخی از آنها هم از افسران اخراجی ارتش بودند اگرچه تحصیل کرده اما بی تقوا و پوچ بودند.

طباطبایی نژاد با تاکید بر مقاومت شرافتمندانه مردم در انقلاب گفت: مردم هر کجا که بفهمند دشمن ، دشمن عقیده و دین آنهاست پای دینِ خود می ایستند و با وجود همه دشمنی های دنیای کفر و فریب خورده های شیطان این انقلاب را تا به امروز یاری کردند.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: در دلِ هر سختی رشد است همچنان که به لطف خداوند این انقلاب در همه زمینه ها رشد خوبی داشته است.

طباطبایی نژاد با اشاره به وجود سختی ها و تحریم های بسیار در طول انقلاب تصریح کرد: نمی گوییم سختی و تحریم نداشته ایم اما این مردم راه خود را فهمیدند و پای دینِ خود ایستادند چرا که به گفته امام این انقلاب، انقلاب درونی بود و فهمیدیم اسلام یعنی ایستادگی در مقابل کفر همانطور که انبیای الهی در برابر ظلم و کفر ایستادند مردم ما هم در برابر شیطان و دسیسه های او همچنان مقاوم هستند.

کد خبر 365620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.