کاهش ۱۷.۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به ابیانه

نطنز- سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: حضور گردشگران خارجی به ابیانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷.۵درصد کاهش آمار را نشان می‌دهد.

حسین یزدانهمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: در دی ماه امسال تعداد ۱۳ هزار و ۹۳ نفر گردشگر خارجی از روستای تاریخی ابیانه دیدن کردند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۱۶۶ گردشگر خارجی از روستای ابیانه بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳۶ هزار و ۵۷۲ نفر بازدید  ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد همچنین در دی ماه نیز با بازدید ۱۴۲۰ نفر از گردشگران شاهد کاهش ۱.۹ درصدی هستیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز تصریح کرد: بیشترین جمعیت گردشگری که از ابیانه بازدید کرده‌اند از کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان  و قاره آسیا بودند.

به گزارش ایمنا؛ روستای ابیانه دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی است که در طول سال گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند،این روستای تاریخی در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز دردامنه کوه کرکس جزو کهن‌ترین روستاهای کشور از نظر معماری سنتی است که آثار و ابنیه‌ای از دوران هخامنشیان تا قاجاریه را در خود جای داده است.

به گزارش ایمنا، روستای ابیانه سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کد خبر 365424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.