حمله متجاوزان سعودی به کارخانه مواد غذایی صنعا

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ساعتی پس از تهدید به بمباران صنعا پایتخت یمن، مناطق مسکونی و زیرساخت های این شهر را بمباران کرد.

به گزارش ایمنا، ائتلاف سعودی شب گذشته در بیانیه ای تهدید کرد که شبکه کاملی از توانایی های پهپادی و مراکز لجستیکی یمن را هدف قرار خواهد داد. با عملی شدن تهدید ائتلاف متجاوزان و حملات جنگنده های سعودی به مناطقی در صنعا، رسانه ها از صدای چند انفجار مهیب و ادامه پرواز هواپیماهای متجاوز بر فراز این شهر خبر دادند.

شبکه خبری المسیره اعلام کرد که یک کارخانه مواد غذایی در منطقه وادی احمد در شمال پایتخت هدف حمله هوایی قرار گرفت و خسارت هایی به شماری از خانه های اطراف نیز وارد شد. جنگنده های سعودی همچنین پارک ۲۱ سپتامبر شهرستان معین را هدف حمله قرار دادند.

سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن با محکوم کردن این حملات اعلام کرد که تجاوز نظامی به صنعا نقض حقوق بشر به شمار می رود. وی گفت که سازمان ملل اکنون در برابر یک آزمون واقعی قرار دارد و باید در قبال تنش آفرینی و گسترش حملات به صنعا موضع گیری کند.

القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت که جنگ افروزی ائتلاف متجاوزان و بمباران صنعا، پاسخی مشابه را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که ائتلاف سعودی به پایگاه لشکر یکم تحت کنترل انصار الله و چند موضع دیگر در صنعا حمله کرده است. بر این اساس، در پی این حملات صدای انفجار شدید در مناطق مختلف پایتخت به گوش رسید و پرواز هواپیماها بر فراز شهر ادامه یافت.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید. شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

منبع:ایرنا

کد خبر 365086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.