پیکرهای ۱۰ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد تشییع شد

پیکرهای مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع) روز جمعه در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد تشییع شد.

به گزارش ایمنا ، در این مراسم که از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد جمعی از مسئولان اجرایی، نیرو های نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

پیکرهای چهار شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) به نام های سید خداداد حسینی، حسن قنبری، سید عزیز حسینی و سید حسن حسینی که در نبرد با عوامل تکفیری و معاند در سوریه به شهادت رسیده اند پس از طواف در حرم مطهر رضوی در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

پیکر شهید علی جان علیزاده یکی دیگر از شهدای مدافع حرم نیز در زمان دیگری خاکسپاری خواهد شد.

همچنین پیکرهای چهار نفر از پنج شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که از اتباع کشور عراق بوده و در جنگ تحمیلی در قالب سپاه بدر علیه رژیم صدام می جنگیدند، امروز پس از طواف در بارگاه منور رضوی برای تشییع به عراق منتقل شد.

این رزمندگان طی عملیات کربلای پنج به شهادت رسیدند.

پیکر شهید حسن عیسی زایی یکی دیگر از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس نیز که دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به شهادت رسیده است پس از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای تدفین به سرخس منتقل شد.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۱۳۹ شهید، ۴۸ هزار و ۶۷۱ جانباز و سه هزار و ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

کد خبر 364931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.