اگر واحد تولیدی نمی تواند کار کند اطلاع دهد/ حساسیت به تعدیل نیرو

گلپایگان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کل کشور بیش از ۴۰۰ هزار نفر در واحدهای قطعه‌سازی مشغول کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، رضا رحمانی  شامگاه (پنج شنبه)  در جلسه بررسی مشکلات صنایع  گلپایگان اظهار کرد: صاحبان صنایع با ایجاد اشتغال یک کار باارزش انجام می‌دهند که اجر و ثواب آخرت دارد، رهبر معظم انقلاب به تعبیری  اشتغالزایی را کار مقدس و حفظ کار و تولید را جهاد می‎دانند.

وی با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات همواره وجود دارد و یک بخش آن هم نیاز به یک حرکت جمعی دارد گفت: باید از فرصت‌ها بخوبی استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که وظیفه ما پیگیری رفع مشکلات است و تا حد توان کارها را انجام می‌دهم گفت: به مسئله تعدیل نیرو حساس هستم. ارزش کار صاحبان صنایع فراهم کردن اشتغال است، در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و تلاش ما حفظ وضع موجود است.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان با وجود ۱۳۴ هزار واحد صنعتی فعال که اشتغال شش هزار و ۲۸۳ نفر و واحدهای خودرویی که اشتغال ۲۵۰۰ نفر را فراهم کرده است موقعیت و پتانسیل خوبی وجود دارد.

رحمانی با بیان این‌که در وزارتخانه به سمت هدفی حرکت می‌کنیم که فعالیت‌ها تجمیع شود و هم افزایی به وجود آید خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها هر چه فعالیت‌های تولیدی بیشتر شود به نفع نظام است. سیاست دولت هم تمرکز زدایی است همانگونه که اختیارات را تفویض می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در زمنیه صنعت خودروسازی دو پیشنهاد داشتید که پیگیر می‌شوم گفت: در خصوص قطعه سازی مبانی قیمت اصلاح می‌شود. در کل کشور بیش از ۴۰۰ هزار نفر در واحدهای قطعه سازی مشغول کار هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ابتدای کار در واحدهای قطعه سازی دچار یک اُفت و رکود شدید بودیم تاجایی که ۷۰ درصد برنامه‌ها معوق مانده بود با پیگیری‌ها این روند نزولی کاهش پیدا کرد و تولید روزانه تقریبا روبه افزایش است.

وی افزود: توان تولید بالا داریم باید موانع تولید را شناسایی و رفع کنیم. از واحدهای ۴۰ درصد تولید نه فقط خودرویی بلکه خانگی و سایر صنایع حمایت نخواهیم کرد.

رحمانی با اشاره به این‌که طرح رونق تولید در دولت مصوب شده است و برای صنایع کوچک استثنا شده است افزود: اگر واحد تولیدی کوچک و متوسط که تولیدات بالا دارند و چک برگشتی و غیر جاری دارد بانک باید تسهیلات را پرداخت کند در غیر این صورت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: ظلم است، اگر واحدی توان تولید بالا دارد، اما چون سرمایه در گردش ندارد مانع پیشرفت شویم و اشتغال موجود را به مخاطره بیندازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تمام استان‌ها با ریاست استاندار و دبیری صنعت، معدن و تجارت فعال است، اگر واحد تولیدی نتوانست کار کند اطلاع دهد که یک واحد تولید به خاطر نداشتن سرمایه در گردش معوق نماند افزود: دولت در زمینه تولید حمایتی و انبساطی عمل می‌کند.

وی گفت: در شهرستان در تولید لبنیات، خودرو و نساجی به سمت صادرات نگاه شود.اگر طرف تقاضا را تحریک یا فعال نکنیم سال آینده با مشکل مواجه می‌شویم. بازار صادرات مهم است و لازم است که رعایت کیفیت و قیمت مناسب را جدی بگیریم. اگر تولید محصولات به صادرات وصل شود ورشکست نخواهد شد.

رحمانی تأکید کرد: اکنون با کشورهای اطراف و چین و هند قرار داد صادرات تنظیم کرده‌ایم.  سیاست دولت توسعه  و تعامل با کشورها در واردات و صادرات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ۱۰ میلیارد تومان نباید سرمایه گذاری راکد بماند و هر مدیری نقص داشته باشد قابل پذیرش نیست.

کد خبر 364905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.