امکانات پیست فریدونشهر جوابگوی مخاطبان نیست

رییس هیئت اسکی استان اصفهان گفت: قرار است با طرح‌های مشارکتی که درنظر گرفته شده، امکانات پیست برای استفاده متقاضیان بیشتر و بهتر شود.

محمود یسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیست اسکی افوس یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی ایران است که با طول ۸۶۰  متر، در دامنه کوه سنبله شهر افوس و در شهرستان بویین میاندشت استان اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به میزان بارش برفی که اخیراً در این منطقه داشتیم، پیست افوس بازگشایی شد و زمینه‌ تفریح علاقه‌مندان به اسکی‌ و تمرین اسکی‌بازان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین مسابقه اسکی آلپاین قهرمانی استان، ادامه داد: این رقابت‌ها روز -چهارشنبه سوم بهمن ماه- به میزبانی پیست اسکی فریدونشهر در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان ۲ و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که با استقبال خوبی روبه‌رو بود.

استقبال زیاد و امکانات کم پیست فریدونشهر

رییس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از پیست فریدونشهر، خاطرنشان کرد: از زمان بازگشایی پیست، روزهای پایانی هفته میزبان خانواده‌ها و علاقه‌مندان به این ورزش هستیم تا جایی که بعضی هفته‌ها امکاناتی که در اختیار داریم جوابگوی جمعیت نیست.

یسلیانی در مورد هزینه ورودی پارکینگ پیست فریدونشهر و بعضاً نارضایتی مردم از بی‌نظمی زمان ورود به پیست، گفت: در جریان این مسائل نیستم، مدیریت پیست فریدونشهر برعهده یک شرکت تعاونی است؛ با توجه به جمعیت زیاد متقاضیان، به وجود آمدن درگیری و مشکلاتی برای ورود به پیست موضوعی طبیعی است؛ من فقط می‌توانم در مورد رشته اسکی صحبت کنم اما در هر صورت مردم در قبال ورود به پیست باید هزینه‌ پرداخت کنند.

 وی خاطرنشان کرد: دیزین که یک پیست بین‌المللی است، دو هتل دارد اما سرویس بهداشتی عمومی، مکانی گرم برای استراحت و نماز مردم ندارد. امکانات پیست فریدونشهر شامل هشت سرویس بهداشتی برای بانوان و هشت سرویس بهداشتی برای آقایان، سرویس بهداشتی مجزا برای کسانی که در پیست اسکان دارند و سرویس بهداشتی سیار ویژه اسکی‌بازان، پارکینگ و سالن دو طبقه برای استراحت و نمازخانه در خدمت مردم است.

یسلیانی با بیان اینکه امکانات در پیست فریدونشهر کم است، اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان، از طریق طرح‌های مشارکتی این پیست را به شرکت تعاونی پیشروان ورزش فریدون شهر واگذار کرده تا از این طریق امکانات خدماتی، وسایل ورزشی و سرویس بهداشتی بیشتر و بهتری در اختیار استفاده‌کنندگان قرار گیرد.

ورودی پارکینگ پیست فریدونشهر کمتر از ورودی سایر پیست‌ها است

وی افزود: هزینه‌ ورودی پارکینگ که از استفاده‌کنندگان دریافت می‌شود صرف برف‌روبی پارکینگ‌ها، نظافت پیست، هزینه اورژانس، نیروی انتظامی و تمامی کسانی که در مدت سه ماه زمستان از مجموعه نگهداری می‌کنند، می‌شود ضمن اینکه هزینه پارکینگ پیست فریدونشهر نسبت به پیست‌های دیگر خیلی کمتر است.

رییس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به اینکه تنها یک بالابر در پیست فریدونشهر است، گفت: اسکی‌بازان برای تمرین باید یک ساعت در صف تله‌سیژ بایستند و با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

رسانه‌ها خطرات تیوپ‌سواری را به گوش مردم برسانند

یسلیانی با بیان اینکه تیوپ‌سواری ورزش نیست بلکه یک تفریح خطرناک است، اظهار کرد: به منظور اینکه مردم سمت تیوپ‌سواری نروند، وسایل اسکی مثل تله‌سیژ را افزایش دادیم؛ برای تیوپ‌سواری قانونی وجود ندارد که از انجام آن جلوگیری شود؛ برای همین فقط توانستیم محدوده پیست را بندکشی کنیم و انتظامات بگذاریم که از ورود تیوپ‌سواران به پیست ممانعت شود اما با این حال در حواشی پیست افرادی هستند که تیوپ‌سواری می‌کنند که بسیار هم خطرناک است.

رییس هیئت اسکی استان اصفهان اظهار کرد: قرار است تیوپ‌سواری امن که حتی بتوان در چهار فصل هم قابل استفاده باشد راه‌اندازی شود، اما این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی و حمایت رسانه و خبرگزاری‌ها دارد تا خطرات تیوپ‌سواری که غیر قابل کنترل و جبران است بیشتر به گوش مردم برسد.

کد خبر 364857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.