نوسازی بافت فرسوده شهر منظریه

شهرضا - مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرضا گفت: بخشی از طرح بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده شهر منظریه تهیه و محلات هدف آن مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، زهرا نره‌ای امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان، اظهار کرد: بخشی از طرح بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهر منظریه شهرضا، براساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و سایر مراحل آن از جمله معین محدوده بافت تاریخی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هکتار از معابر شهر منظریه با عرض کمتر از شش متر، ۳۲ هکتار از ابنیه شهر با کیفیت پایین و ۸۲ درصد از ابنیه آن با عمر ۱۱ تا ۱۳ سال، شناسایی شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرضا خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از ابنیه شهر منظریه فاقد سازه یا با سازه‌های کم دوام هستند.

نره‌ای یادآور شد: ۴۰ هکتار از اراضی این شهر که شامل ۱۳ درصد از مجموع مساحت آن است در بافت فرسوده و ناکارآمد قرار دارد و ۳۴ درصد از جمعیت بیش از هفت هزار نفری این شهر شامل دو هزار و ۴۵۶ نفر نیز در این محلات ساکن هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بافت فرسوده در محله "اسفه‌سالار" منظریه قرار دارد، اضافه کرد: مکاتبات لازم برای تعیین محدوده بافت تاریخی این شهر با اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام شده و منتظر دریافت پاسخ آن هستیم.

مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهرضا با بیان اینکه چهار هزار و ۳۱ هکتار از اراضی شهر منظریه در بافت ناکارآمد قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۶۴۰ نفر از شهروندان این شهر در این محله "عمروآباد" آن سکونت دارند، در حالی که این محله فاقد هرگونه امکانات آموزشی و فضای سبز و خدمات شهری است به همین دلیل این محله به عنوان منطقه هدف در اجرای طرح بازآفرینی معرفی شده است.

نره‌ای یادآور شد: ۳۵ پروژه برای بازآفرینی این محله در نظر گرفته شده است.

کد خبر 364525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.