گلپایگان، تنها مرکز آموزش مداوم پرستاری و پزشکی در غرب استان

گلپایگان- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان گفت: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس به زودی مجوز مرکز غربالگری سرطان سینه و بیماری‌های مرتبط، جهت ارائه خدمات اخذ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حمیدرضا خدایی امروز (یکشنبه) در  جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: صبر و بصیرت از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب(س) است، چرا که این بانو بهترین الگوی بصیرت برای همه عالم است و امروز بانوان باید همچون حضرت زینب(س) با حفظ حجاب و عفاف خود از دین اسلام محافظت کرده و نقشه شوم دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان گفت: در شهریورماه سال گذشته با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس و همکاری مسئولان استانی و در دو دوره بازدید از امکانات دانشگاه و بیمارستان‌های شهرستان، سرانجام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌ پرستاری را صادر کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان با تقدیر از خیرانی که در تجهیز کردن امکانات آزمایشگاهی، کتابخانه و سالن مهارت‌های بالینی، کمک‌های قابل توجهی کرده‌اند، افزود: پی‌گیر افزایش سایر رشته‌های گروه علوم پزشکی هستیم تا در آینده نزدیک شاهد تصویب نخستین دانشکده علوم پزشکی غرب استان اصفهان در شهرستان گلپایگان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین هدف دانشگاه آزاد گلپایگان ارتقای سطح فرهنگی، علمی، پژوهشی و افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: در حال حاضر سالن مهارت‌های بالینی گروه پرستاری دارای ۹ اتاق تخصصی، اتاق قرنطینه و ایستگاه پرستاری مجهز است.

خدایی خاطرنشان کرد: مانکن‌های تهیه شده برای اتاق‌های تخصصی و همچنین اتاق مولاژ تمامی نیازهای آموزش مطلوب آناتومی را فراهم کرده و موجب افزایش سطح کیفیت آموزش شده است.

وی با بیان این‌که اعضای هیئت‌ علمی رشته پرستاری در سه گرایش تحصیلی مشغول فعالیت هستند، گفت: اخیرا در فراخوان جذب نیرو تمامی گرایش‌های پرستاری پوشش داده می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان ادامه داد: در حد امکان سعی شده، امکانات رفاهی مناسبی برای دانشجویانی که از شهرهای مختلف کشور دانشگاه پرستاری گلپایگان را برای ادامه‌ تحصیل انتخاب کردند مهیا شود، همچنین ساختارهای آموزشی مورد تایید وزارت بهداشت همچون EDO و انجمن علمی در دانشکده پرستاری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت رسمی رشته پرستاری در این واحد دانشگاهی یک‌ ساله شده است، عنوان کرد: در این مدت کوتاه دانشگاه آزاد اسلامی گلپایگان علاوه بر اینکه موفق به اخذ مجوز مرکز آموزش مداوم پرستاری و پزشکی در غرب استان اصفهان شد به عنوان مرکز برتر مطالعات و توسعه‌ پرستاری نیز انتخاب شد.

خدایی اظهار کرد: به زودی مجوز مرکز غربالگری سرطان سینه و بیماری‌های مرتبط نیز برای خدمت به شهروندان گلپایگانی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های دانشجویان پرستاری جهت ارایه خدمت به مردم، برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر به مناسبت‌ روز اربعین بود که این طرح در آینده نیز به مناسبت‌های مختلف و با اطلاع‌رسانی قبلی اجرا خواهد شد.

کد خبر 364440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.