رضا لک: نبود مدیریت در بازی مقابل شهروند ساری دردسر ساز شد

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند گفت: نقش اصلی در ایجاد تنش های بازی امشب گیتی پسند مقابل شهروند ساری را داور  و ناظر بازی داشتند و در حالیکه بازی که می توانست خیلی ساده و بدون هیچ تنشی برگزار شود به خاطر سوء مدیریت اینگونه ملتهب و متشنج شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا لک در جمع خبرنگاران در رابطه با اتفاقات بین دو نیمه در بازی مقابل شهروند ساری اظهار کرد: من اتفاقات بین دو نیمه را شاهد نبودم ولی در شروع، بازی خوبی را نظاره گر بودم و به نظر من داور بازی با اشتباهات مکرر خود در نیمه اول مسبب اتفاقات بین دو نیمه بود. در مورد اتفاقات بین دو نیمه صحبتهای ضد و نقیضی را از دوستان تیم شهروند  و عوامل نیروی انتظامی شنیدم و مثل اینکه چند بازیکن با اورژانس راهی بیمارستان شده اند. 

وی ادامه داد : با پیگری مطمئناً صحت مطالب مشخص خواهد شد البته من فکر نمی کنم اتفاق خاصی افتاده باشد ضمن اینکه از طریق بیمارستان می توانیم پیگیری کنیم تا ببینیم مصدومیت ها تا چه حدی است. ولی مشکل عمده به خاطر نبود مدیریت در حین بازی بود که بایستی توسط ناظر  یا داور بازی انجام می شد، اما متاسفانه نشد. به نظر من دوستان برای کنترل بازی خیلی ضعیف عمل کردند و بایستی منتظر باشیم تا ببینیم نتیجه چه می شود البته ما صدر نشینی خود را از هفته ها قبل مسجل کرده بودیم.

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند در مورد مشابهت اتفاقات حادث شده در بازی مقابل شهروند ساری در شهرهای دیگر ایران تصریح کرد: در شهرهای دیگه خیلی اتفاقات بدتر این را شاهد هستیم به عنوان نمونه در بازی که در شهر ساری داشتیم تمام ۴۰ دقیقه من و بازیکنان را مورد فحش و ناسزاگویی قراردادند ولی آن موقع هیچ حرف و حدیثی پیش نیامد. بازی در یک سالن که سالهاست به غیر استاندارد بودن آن اشاره می شود برگزار شد. در عین حال نمیدانم چرا ما در آخرین بازی شاهد این اتفاقات ناخوشایند بودیم . امیدوارم این اتفاقات حل شود ضمن اینکه اصلا برای فوتسال خوب نیست و مطمئناً قابل کنترل است .

وی تصریح کرد: ناظر بازی با توجه به شرایط تیم ها، تعداد افرادی که از طرف نیروی انتظامی بایستی برای تامین امنیت حضور داشته باشند را اعلام میکند. من فکر میکنم مسئولان به شرایط بازی اشراف نداشتند و باتوجه به اینکه تیم شهروند میخواست شرایط بهتری در جدول داشته باشد و زیر سایه نبود مدیریت در بازی و برگزاری مسابقه باعث شدند این اتفاقات رخ دهد.

لک ادامه داد: ما تا به اینجای کار که هفته بیست و چهارم لیگ را پشت سر میگذاریم مشکلی نداشته ایم حالا چه اتفاقی افتاده که میگویند در مسیری که می رفتند به تماشگران اصفهانی فحاشی کرده اند را نمی دانم، البته تمام این صحبت ها بایستی بررسی شود. ما زمانی که در شهرهای دیگر مورد فحاشی قرار می گیریم صبر می کنیم و واکنشی نشان نمی دهیم. شاید هم همه این مسائل مدیریت تیم حریف برای بازی نکردن در نیمه دوم بود.

لک در ابطه با حاشیه سازی بازیکنان شهروند در مورد بسته بودن درب منتهی به رختکن ها و ایجاد تشنج توسط عوامل گیتی پسند گفت: من از دوستان نیروی انتظامی شنیدم که می گفتند درب خروجی منتهی به رختکن ها باز بوده و این بازیکنان شهروند بوده اند که به رختکن نمی رفتند. این اتفاق برای اولین بار در اصفهان رخ داده و سابقه نداشته است و باز هم میگویم به نظر من نقش اصلی در ایجاد این تنش ها را داور  و ناظر بازی داشته اند و بازی که می توانست خیلی ساده و بدون هیچ تنشی برگزار شود بخاطر سو مدیریت اینگونه ملتهب و متشنج شد.

وی در مورد برخوردهای گزینشی با رفتارهای ناشایست در فوتسال اظهار کرد: مطمئنا برخورد ناشایست محکوم است ولی متاسفانه وقتی با اینگونه رفتارهای ناشایست به صورت گزینشی برخورد می شود باعث رواج آنها خواهد شد. به نظر من متاسفانه تصمیماتی که برای فوتسال اتخاذ می شود همیشه به ضرر خود فوتسال است. به عنوان مثال نحوه پلی آفی که قرار است برگزار شود شبیه پلی آف در هیچ کجای دنیا نیست حتی در کشور خودمان. مگر می شود تیمی که بعد از هفته آخر قهرمان بلا منازع جدول است هیچ فرقی با تیم هشتم جدول در پلی آف نداشته باشد و در هیچ کجای دنیا قهرمان لیگ را فدای پلی آف نمی کنند.

لک گفت: من طی صحبتی که با ناظر در مورد صحنه گل اول شهروند داشتم به من گفته شد داور سوت را زده بود و بایستی بازی انجام می شد در صورتی که در فیلمی بازی داور سوم روبروی بازیکن ما ایستاده است. زمانی که ناظر بازی گزارشی مبنی بر نبودن هیچ مشکلی از سوی داور ارسال میکند مطمئناً این داور در آینده تیم دیگری را با قضاوت ناعادلانه خود متضرر خواهد کرد. از این قبیل مشکلات نظارتی در همه بخش های فوتسال ما وجود دارد.

کد خبر 363820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.