اختصاص ۵ میلیارد تومان برای آموزش زنان روستایی و عشایری

مشاور وزیر و مدیر کل زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش زنان روستایی و عشایری در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی فروغ السادات بنی‌هاشم اظهار کرد: در سال ۹۵ این میزان بودجه سه میلیارد تومان بود اما برای سال ۹۸، پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تشکیلات زنان روستایی و عشایری در وزارت جهاد کشاورزی از سال ۱۳۷۲ ایجاد شده است، ولی تامین بودجه لازم همیشه از منابع دیگر همچون شورای عالی عشایر و اعتبارات آموزشی به این بخش انتقال می‌یافت اما از سال ۹۵ ردیف بودجه‌ای برای آموزش زنان روستایی اختصاص یافت که خوشبختانه امسال مجوز آن صادر شد و در کمیسیون آموزش مجلس نیز تصویب شد که این میزان اعتبار برای آموزش زنان عشایری لحاظ  شود.

مدیرکل زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی با بیان این که فرصت‌های مناسبی در برنامه ششم توسعه برای زنان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم برای زنان روستایی و عشایری برنامه دهیم، معمولاً مقاومت وجود دارد اما خوشبختانه در برنامه ششم توسعه برای زنان فرصت‌های مناسبی بوجود آمده که باعث ایجاد تحول و تحرک بیشتر در دستگاه‌ها شده است.

بنی‌هاشم با بیان این که قانون بهبود فضای کسب و کار نتایج ارزشمندی برای زنان روستایی و عشایری دارد، گفت: این قانون، همه استاندارها و شهرداری‌ها را موظف کرده برای توزیع مشاغل خانگی، بازارهای وطنی ایجاد کنند که امیدواریم به این امر مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

از خیرین مدرسه‌ساز بخواهید برای مدارس عشایری، تجهیزات تامین کنند

نایب رییس کمیسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در بودجه سال ۹۸ تسهیلاتی برای افزایش صادرات غیرنفتی دیده شده و این بهترین شرایط برای عرضه صنایع دستی عشایر در خارج از کشور است.

معصومه آقاپورعلیشاهی با تاکید بر برگزاری جلساتی با وزارت صنایع، معدن و تجارت در رابطه با برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور، افزود: بهتر است برای ورود به فضاهای نمایشگاهی پس از بازارسنجی، اجناس و تولیدات عشایر عرضه شود.

وی با بیان این که زنان روستایی و عشایری برای فراکسیون زنان مجلس اهمیت زیادی دارند، گفت: عشایر و روستاها باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند زیرا طرح‌هایی که در آن کلمه روستایی باشد و به صحن علنی مجلس بیاید، امکان تصویب آن خیلی بالا می‌رود.

نایب رییس کمیسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که از محل سرمایه‌های اجتماعی وزارت نفت هم می‌توانیم برای عشایر کمک بگیریم، افزود: همچنین باید پیگیری کنیم تا فضای ارتباطی و آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در مناطق عشایری بهبود یابد.

آقاپورعلیشاهی در رابطه با مدارس عشایری نیز گفت: از کسانی که به عنوان خیرین مدرسه‌ساز هستند، بخواهید برای مدارس عشایری تجهیزات تامین کنند.

کد خبر 363788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.