احداث و تجهیز هفت اقامتگاه بومگردی در نایین

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین با اشاره به پیگیری‌ها و حمایت‌های انجام شده در سال جاری، از موافقت اصولی و صدور مجوز احداث هفت اقامتگاه بومگردی، یک هتل سنتی و سه سفره‌خانه سنتی در بافت تاریخی نایین خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمود مدنیان با اشاره به حضور هزاران گردشگر داخلی و خارجی در طول سال برای بازدید بافت تاریخی شهر نایین و کمبود تاسیسات گردشگری اقامتی و پذیرایی، تاکید کرد: ایجاد و احداث این اقامتگاهها در محور تاریخی شهر نایین از محله باب المسجد تا نوآباد، پنجاهه و سپس بازار تاریخی نایین در دستور کار پیگیری و تشویق سرمایه گذاری قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این اقامتگاهها نیز که به زودی به بهره برداری خواهد رسید در محله تاریخی کلوان است و انتظار می‌رود تا ایام نوروز ۱۳۹۸ حداقل سه باب از این اقامتگاهها و یکی از سفره خانه‌های سنتی به بهره برداری رسیده و آماده پذیرش گردشگران باشند.
مدنیان تصریح کرد: آغاز به کار و افتتاح این اقامتگاهها را می‌توان نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری شهر نایین دانست هم‌چنین با ایجاد و تأسیس اقامتگاههای بومگردی در بافت تاریخی شهر نایین و تبدیل بناهای تاریخی به مجموعه‌های گردشگری علاوه بر ایجاد زیرساختهای اقامتی و پذیرایی برای گردشگران موجبات حفظ یک اثر تاریخی و احیای بافت تاریخی نایین مهیا می‌گردد.

کد خبر 363731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.