گام‌هایی برای ثبت برند "مبل رهنان" برداشته شده‌است

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: قدم هایی برای ثبت برند مبل رهنان برداشته شده، زیر ساخت‌های آن فراهم و صادرات به حوزه خلیج فارس و ترکیه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید اشرفی صبح امروز- شنبه ۱۵ دی ماه- در آیین افتتاح " جشنواره ملی بازار مبل رهنان " با بیان اینکه در ابتدای ورود به این شهرداری با رویکرد ثبت برند مبل رهنان و برگزاری اکسپروهای مبل، جلسات متعددی با اتحادیه صنایع چوب اصفهان، انجمن صنفی مبل و تعدادی از فعالان این صنعت برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه سهم ناچیز ایران از صادرات مبل نشان می‌دهد نتوانسته ایم نقش خود را به عنوان یک عامل مهم توسعه اقتصادی ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: نبود مطالعه بازار،  فقدان تحلیل از میزان تقاضا، مشخص نبودن بازار هدف، نبود کیفیت برخی تولیدات و ابهاماتی که از وضعیت این صنعت در آینده وجود دارد، موانعی است که بر سر راه صنعت چوب رهنان قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اعلام کرد: این جشنوار گامی محکم برای معرفی این صنعت به شهروندان اصفهانی و کشور است و این جشنواره می‌تواند قدم‌هایی برای توسعه اقتصادی و بهبود صادرات مبل بردارد.

وی از فعالان این صنعت خواستار شد که مبل‌های خود را در سه‌شنبه های بدون خودرو در گذر فرهنگی رهنان به نمایش بگذارند.

سید محمدعلی نبوی، عضو دبیرخانه جشنواره ملی مبل رهنان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه صنعت چوب در این شهر بیش از ۷۰ سال قدمت دارد، گفت: وجود مسجد درود گری در رهنان که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد نشان از قدمت صنعت چوب است که در گذشته درود گرانی که در این محله فعالیت می کرده‌اند این مسجد را نام‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر در محدوده شهر رهنان در مشاغلی همچون رنگ‌کاری، نجاری‌ رویه‌کوبی مبلمان، درود گری، ضریح‌سازی و مصنوعات چوبی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اولین جشنواره ملی بازار مبل رهنان که صبح امروز در منطقه رهنان اصفهان افتتاح شد، انواع مبلمان منزل، اداری، اتاق خواب کودک، سرویس خواب، میز وصندلی در قالب بیش از ۵۰۰ فروشگاه به مشتریان عرضه می‌شود.

هدف از این جشنواره ارائه توانمندی های استان اصفهان در زمینه صنعت چوب و مبلمان به تمام کشور است.

 این جشنواره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری منطقه ١١ اصفهان، ، صدا و سیما و مساعدت امام جمعه  رهنان برگزار شده و تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد.

کد خبر 363622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.