شهرک مبل رهنان؛ محرک توسعه منطقه ۱۱

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: در حالی که رهنان یکی از قطب‌های صنعت مبل به شمار می‌رود، اما متاسفانه عده‌ای از مردم اصفهان برای خرید مبل به یافت آباد تهران مراجعه می‌کنند و حاضر به خرید همان مبل از منطقه رهنان نیستند.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره مبل رهنان از یکم آذرماه ۹۷ تا پایان سال در خیابان شریف رهنان در حال برگزاری است تا موتور محرکی برای بازار مبل رهنان باشد؛ حدود ۱۰۰۰ غرفه و فروشگاه در جشنواره ملی بازار مبل اصفهان شرکت می‌کنند که مصنوعات عرضه شده در این جشنواره شامل انواع مبلمان منزل، اداری، اتاق خواب کودک، سرویس خواب، میز و صندلی است.

 وی با بیان اینکه این جشنواره تا پایان سال ادامه دارد، افزود: هدف از این جشنواره معرفی توانمندی‌های استان اصفهان در زمینه صنعت چوب و مبلمان به تمام کشور است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این جشنواره با همکاری شهرداری اصفهان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دفتر امام جمعه غرب اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  با وجودی که بخش اعظمی از مبل‌های ساخته شده در اصفهان به تهران ارسال می شود، اما متاسفانه عده‌ای از مردم اصفهان برای خرید مبل به یافت آباد تهران مراجعه می‌کنند و حاضر به خرید همان مبل از منطقه رهنان نیستند.

اشرفی با اشاره به کارگاه‌های مختلف مصنوعات چوبی در رهنان تصریح کرد: رهنان یکی از قطب‌های صنعت مبل به شمار می‌رود، اما آنچه در شورای چهارم تصمیم گرفته شد که شهرک مبل را به منطقه ۱۲ انتقال دهند و این در حالی بود که این اتفاق می‌توانست مبل رهنان را با مخاطراتی روبه رو سازد؛ آنچه امروز از کمیسیون ماده پنج به گوش می‌رسد، این است که کاربری زمین اختصاص یافته در منطقه ۱۲ مورد قبول واقع نشده و از این رو درصدد هستیم شهرک کارگاه های مبل را در منطقه ۱۱ احداث کنیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با مدیران کارخانه روغن نباتی ناز صحبت شده تا چند طبقه از ساختمان روغن نباتی ناز را برای فعالیت مبل‌فروشان رهنان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار مترمربع از زمین‌های روغن نباتی ناز باقی مانده که اگر براساس مصوبات، شش طبقه ساختمان در ۴۰ هزار متر احداث شود، از سیتی سنتر اصفهان وسیع‌تر خواهد بود و می‌تواند محرک توسعه منطقه باشد.

کد خبر 363607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.