موحدی: جشنواره فجر، بزرگترین رویداد اثرگذار تئاتر است

کارگردان تئاتر دام گفت: تفاوت جشنواره فجر با دیگر جشنواره‌ها این است که هر کسی در آن جا ندارد و اگر بخواهد در آن شرکت کند باید پروژه‌هایی را گذرانده باشد و خیلی علمی‌تر و دقیق‌تر به مقوله تئاتر پرداخته باشد.

اسماعیل موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با حضور نمایش "دام" در جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: در واقع، تا پیش از این به جشنواره‌ها اعتقادی نداشتم و تنها آثارم را در سالن‌های شهر و برای اجرای عمومی آماده می‌کردم، اما امسال برای اولین بار یکی از کارها را به صورت مستقیم به جشنواره فجر فرستادم.

وی افزود: جشنواره تئاتر فجر در حال حاضر ویترین و مهم‌ترین رویداد تئاتری ایران است و به دلیل وجود حرفه‌ای ها در این جشنواره، تصمیم گرفتم کار را به جشنواره فجر بفرستم و خوشبختانه انتخاب هم شد.

کارگردان نمایش "دام" درباره تاثیرگذاری جشنواره‌ها بر پیشرفت تئاتر اضافه کرد: معمولا جشنواره‌ها، حداقل جشنواره‌های غیر فجر، به گونه‌ای هستند که تاثیری ندارند، به این معنا که جشنواره‌ها زودگذر و کم‌بازده است که خیلی سریع فراموش می‌شود و اگر دنبال اثرگذاری باشیم احتمالا نمی‌توان آن را در جشنواره‌ها پیدا کرد.

موحدی دلیل این موضوع را وجود خط فکری از پیش تعیین شده برای جشنواره‌ها دانست و ادامه داد: به این ترتیب جشنواره‌ها، شیوه فکری خود را به کارگردان‌های کارهای هنری تحمیل می‌کنند و این باعث می‌شود که هیچ بینش و نگرشی در کارگردان‌ها وجود نداشته باشد و به نوعی اصحاب هنر جشنواره زده می‌شوند.

وی با بیان اینکه تفاوت جشنواره فجر با دیگر جشنواره‌ها این است که هر کسی در آن جا ندارد، گفت: کسی که می‌خواهد در فجر شرکت کند باید پروژه‌هایی را گذرانده باشد و خیلی علمی‌تر و دقیق‌تر به مقوله تئاتر پرداخته باشد.

بیشتر بخوانید:

درخشش اصفهان در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر

"نمایش استرالیا" در جشنواره تئاتر فجر

‍ راهیابی نمایش "افرا" به سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

این کارگردان تئاتر با تاکید بر این موضوع که بیان این تعاریف درباره جشنواره تئاتر فجر صرفا به دلیل حضور نمایش "دام" در این جشنواره نیست، افزود: به دلیل وجود انواع و اقسام کارها از سراسر ایران و حتی برخی نقاط دنیا این جشنواره در چند سال اخیر اعتبار ویژه‌ای یافته است و قطعا به واسطه دیدن آثار خوب می‌تواند در روند پیشرفت تئاتر نیز اثرگذار باشد.

به گزارش ایمنا، در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های "دام" به کارگردانی اسماعیل موحدی، "سر میز شام" به کارگردانی محمدجواد صرامی، "استرالیا" به کارگردانی پیمان کریمی، "افرا" به کارگردانی احسان جانمی، و نمایش رادیویی "شبانه" اثری از مهدی شهداد حضور خواهند داشت.

کد خبر 363533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.