تکرار آتش‌سوزی در مدرسه/ قطع نخاع جوان اصفهانی در پیست اسکی

تکرار آتش سوزی در مدرسه و این بار در روستایی در لرستان، مرگ دختر ۱۱ ساله در آتش سوزی چراغ نفتی و قتل وحشیانه صاحب نمایشگاه ماشین در نقده از مهم‌ترین اخبار حوادث ایران طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پی تماس رهگذران با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود و آتش از داخل یک تعمیرگاه موبایل، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه ۹۲ و گروه امداد و نجات ۱۰ را به خیابان تهرانپارس، خیابان زهدی، خیابان ملکی اعزام کرد.

مهرداد باقری فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در طبقه همکف یک ساختمان مسکونی یک طبقه یک باب مغازه تعمیرات تلفن دچار آتش سوزی شده و مالک آن در محل حضور نداشت و کرکره مغازه بسته و شعله های آتش در حال سرایت به طبقه بالا بود.

وی افزود: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص کرکره مغازه را باز کردند و بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع برق و گاز مغازه به ایمن سازی محل حادثه Incident مشغول شدند و گروه دوم نیز با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و استفاده از لوله آبدهی به مهار آتش سوزی پرداختند.

فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات در هنگام جستجوی محبوسین احتمالی موفق شدند یک مرد را که در طبقه بالا گرفتار و دچار دود گرفتگی شده بود با استفاده از نردبان دستی از قسمت پنجره ساختمان از محل حادثه خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند.

گفتنی است؛ کارشناسان آتش نشانی هم اکنون در حال بررسی علت بروز این حادثه و برآورد خسارات وارده هستند.

زلزله ۴.۶ ریشتری بوشهر را لرزاند

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ساعت ۱۱:۲۷ وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری در عمق ۱۲کیلومتری به سازمان اورژانس کشور اعلام شد، گفت: در حال حاضر سه تیم ازریاب زلزله برای بررسی وضعیت به استان بوشهر بخش دالکی و وحدتیه اعزام شدند.

در ادامه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تأیید وقوع این زلزله واقع در حوالی وحدتیه، مرز بین فارس و بوشهر گفت: با مرکز کنترل و هماهنگی استان تماس گرفته شده و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود خسارت دریافت نشده است.

فوت دختر ۱۱ ساله در اثر سوختگی با حریق چراغ نفتی

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو"، فرمانده انتظامی شهرستان "زهک " گفت: شب گذشته در پی گزارش مرگ مشکوک دختری نوجوان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهر زابل بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده در بیمارستان مشخص شد دختربچه ای ۱۱ ساله به نام "سمانه" ساعت ۲۱ دهم دی ماه به علت سوختگی از روستای"اشترک" شهرستان زهک توسط خانواده به بیمارستان امیرالمومنین (ع)منتقل شد که متاسفانه به علت شدت جراحات وارده با وجود تلاش های تیم پزشکی فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک تصریح کرد: در تحقیقات میدانی ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان زهک مشخص شد در شب حادثه والدین این دختربچه به منزل یکی از بستگان خود رفته بودند ، وی هنگام پرکردن منبع چراغ نفتی دچار حریق شده است.

آتش‌سوزی در مدرسه روستایی لرستان

نادر موسیوند، معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد ، اظهارکرد: مخزن نفت یک مدرسه پسرانه ابتدایی در روستای تپه مولا دچار حریق شد.

وی تصریح کرد: پس از اطلاع از خبر مبنی بر آتش سوزی نیروهای امدادی به روستا اعزام شدند که خوشبختانه آتش مهار شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد خاطرنشان کرد: این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و علت آتش ‏سوزی در دست بررسی است.

قتل وحشیانه صاحب نمایشگاه ماشین در نقده

سید صادق بهادری، دادستان نقده در خصوص قتل وحشیانه یک نفر در این شهرستان گفت: روز گذشته با مراجعه افرادی به نمایشگاه اتومبیل در نقده، نزاع و درگیری با متصدی بنگاه منجر به فوت متصدی شد.

وی با بیان اینکه جزئیات پرونده محرمانه است، ادامه داد: درگیر شدگان در صحنه جرم، دستگیر و در حال بازپرسی هستند.

بهادری با بیان اینکه علت مرگ فرد مشخص نیست و عنوان قتل احراز نشده است، تصریح کرد: پرونده در مرحله تحقیقات بوده و با اعلام گواهی پزشکی قانونی، علت مرگ اعلام و تحقیقات روند خود را ادامه خواهد داد.

قطع نخاع جوان اصفهانی در پیست اسکی

این جوان ٢٨ ساله به سبب پرت‌شدت از روی تیوب و ضربه وارده دچار شکستگی کمر و ضایعه نخاعی شد. با توجه به این‌که ٩٠درصد مصدومان در اثر تیوپ‌سواری آسیب می‌بینند، تیوپ‌سواری در پیست اسکی فریدونشهر ممنوع است.

 پیست اسکی یک کیلومتری فریدونشهر دارای شیب ٣٥درصدی است و تمام امکانات تفریحی و رفاهی برای علاقه‌مندان به این ورزش فراهم شده است.

پیست اسکی فریدونشهر با ارتفاع ٣‌هزار متر مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است و سالانه ٣٠هزار نفر از امکانات این پیست اسکی استفاده می‌کنند.

کد خبر 363404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.