آمار زندانیان تأدیه مهریه اصفهان ۱۷ درصد کاهش یافت

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار زندانیان تأدیه مهریه استان اصفهان ۱۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، احمد خسروی وفا  اظهار کرد: در پی صدور بخشنامه از سوی رییس قوه قضاییه مبنی بر اتخاذ تدبیر و ترتیبات ویژه در رسیدگی به پرونده محکومان تأدیه مهریه، اجرای مفاد این بخشنامه در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت.

وی افزود: با برگزاری جلسات مشترک و طرح موضوع، نتیجه تلاش قضات  در اجرای دقیق این بخشنامه، کاهش ۱۷ درصدی آمار زندانیان و محکومان تأدیه مهریه در زندانهای استان رقم خورده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در تشریح بیشتر مفاد این بخشنامه تصریح کرد: با توجه به افزایش غیر متعارف قیمت طلا و سکه و عدم توانایی افراد در پرداخت آن به زوجه و اینکه با اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی افراد به زندان معرفی می‌شوند، بر اساس این بخش‌نامه، دادگاه‌ها ترتیبی اتخاذ خواهند کردد که درخواست‌های تعدیل اقساط، خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی انجام و مهلت‌های تأدیه سکه متناسب با وضعیت مالی محکوم علیه افزایش یافته تا از زندانی شدن افراد جلوگیری بعمل آید.

وی ادامه داد: این بخشنامه شامل افرادی که بدلیل عدم توانایی از پرداخت مهریه در زندان بسر می برند و نیز کسانی که محکوم به پرداخت مهریه شده ولی آزاد می باشند، می شود که محکومان می توانند درخواست تعدیل اقساط تأدیه مهریه را به محاکم خانواده تقدیم نمایند و قضات با اجرای این بخشنامه رسیدگی خارج از نوبت خواهند نمود.

خسروی وفا یادآور شد: این رویه با سرعت بیشتر در ترتیب رسیدگی قضات استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 363390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 0
    کجای دنیا مرد بابت مهریه زندان می ره. این چه قانونیه. چرا هیچ جای دنیا نداریم همچین مشکلی. کسی دیگه از ترس ازدواج نمی کنه.