قاتل ملیکا در زندان اعدام می‌شود/صدور حکم زن و شوهر اخلالگر نظام اقتصادی

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حکم اعدام قاتل ملیکا به صورت خصوصی و در زندان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد خسروی‌وفا پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به احکام صادر شده برای متهمان دو اخلالگر نظام اقتصادی  به نام‌های ح. ج و الف.س با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وارد نمودن پروتز و ایمپلنت‌های اسکلتی به صورت قاچاق و غیرمجاز و بدون هماهنگی با اداره گمرک و سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی اظهار کرد: دادگاه این متهمان هفته گذشته و طی چند ساعت برگزار شده است و حکم متهمان این پرونده نیز دیروز قطعی و صادر شده است.

وی با بیان اینکه احکام قطعی این پرونده برای متهم ردیف اول ح .ج تحمل ۲۰ سال حبس قطعی و همچنین پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان جریمه به حساب دولت است، اضافه کرد: متهم ردیف دوم این پرونده به نام الف.س ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: احکام دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی قطعی و غیرقابل تغییر است.

وی با بیان اینکه پرونده اخلالگران نظام اقتصادی از طریق وارد نمودن پروتز و ایمپلنت‌های اسکلتی به صورت قاچاق و غیرمجاز و بدون هماهنگی با اداره گمرک و سایر مراجع ذیصلاح قانونی متهمان دیگری نیز دارد، افزود: اتهام آنها معاونت در جرم است و پرونده نسبت به رسیدگی به اتهامات این افراد همچنان ممفتوح است.

خسروی وفا گفت: همه شهروندان توجه داشته باشند که می‌توانند در صورت آسیب دیدن به دلیل استفاده از تجهیزات پزشکی تقلبی شکایت خود را در این زمینه به دادگستری اعلام کنند تا در پرونده مورد بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه تا کنون هشت نفر در این خصوص اعلام شکایت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا کنون چهار پرونده در دادگاه رسیدگی به جرایم ویژه اقتصادی اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: احکام همه این دادگاه‌ها صادر شده است و دو پرونده فرار مالیاتی، پولشویی و کلاهبرداری نیز در دست بررسی است که پس  از ارجاع به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی جزییات این دادگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص زمان اجرای حکم قاتل ملیکا اظهار کرد: حکم قطعی برای متهم این پرونده صادر شده و دیوان عالی کشور نیز رأی دادگاه کیفری استان اصفهان را تأیید کرده است.

وی ادامه داد: متهم این پرونده محکوم به قصاص و اعدام است که حکم اعدام وی به دلیل تجاوز به فرد دیگر و حکم قصاص وی به دلیل قتل ملیکا بوده است. با تقاضای اولیای دم برای تسریع در اجرای حکم این حکم به زودی اجرا خواهد شد.

خسروی وفا گفت: حکم قاتل ملیکا به صورت خصوصی و در زندان اجرا خواهد شد.

کد خبر 363137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.