فلاحت‌پیشه: زمان بازگشایی مرز خسروی فرا رسیده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مرز خسروی - بغداد امن است، گفت: زمان بازگشایی مرز خسروی فرا رسیده است که امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی آن باشیم.

به گزارش ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه اظهار کرد: هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفری به عراق برای بازدید از مناطق مرزی داشت. ما این سفر را انجام دادیم تا اثبات کنیم مناطق امن است و دیگر زمان بازگشایی مرز خسروی - بغداد فرا رسیده است.

وی در این باره توضیح داد: طبق بازدید ما این منطقه مرزی از استحکامات لازم برخوردار است و از وجود داعش پاک شده است. از سوی دیگر مردمان ایران و عراق در دو طرف مرز آماده بازگشایی مرز هستند که با بازگشایی آن یک میلیون نفر در اربعین و چند میلیون نفر نیز در طول سال می‌توانند از مرز عبور کنند. بازگشایی مرز تبعات خوب سیاسی - فرهنگی و اقتصادی همراه خواهد داشت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انفجار اتوبوس در مقدادیه یعنی قبل از داعش مرز بسته شد و با ورود داعش دیگر مرز باز نشد، دو سال می گذرد، در حال‌ حاضر دو طرف آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز دارند. اکنون به طور محدود عراقی ها به راحتی وارد ایران می‌شوند، اما از سوی ایران این امکان برای خروج از مرز وجود ندارد. البته برخی از تجار می‌توانند از مرز عبور کنند.

فلاحت پیشه در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: در طول بازدید، دیدارهایی با مقامات ایرانی - عراقی مجری در امور مرز داشتیم و حتی با آیت الله حسینی، نماینده رهبری در عراق دیدار کرده و ایشان نیز وضعیت خوب مرز را تایید کردند. ان‌شاء‌الله در کمیسیون امنیت ملی با دعوت از مسئولان مربوطه جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا به زودی شاهد باز شدن مرز خسروی باشیم.

کد خبر 362975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.