چرا باید این همه ظلم و بی عدالتی در خصوص اصفهان اتفاق بیفتد؟

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم نباید حماسه عظیم ۹ دی را فراموش کنند چرا که این حماسه تمام نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان را زمین گیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبههای عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه همه مسلمانان را به تقوا دعوت می‌کنم، اظهار کرد: تقوا صفتی است که ما را در مقابل فقر، منکرات، تحریمها، سیاست‌ها و مکرهای دشمن حفظ میکند.

وی فاصله با خدا و تقوا را اساسی‌ترین مشکل جوامع دانست و افزود: اگر با دشمنان حق، دشمن و با دوستداران حق، دوست شدیم سپری محکم در برابر همه مشکلات خواهیم داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حقیقتی که در حال حاضر مورد غفلت واقع شده، مسئله معاد و قیامت است، افزود: فراموشی قیامت، ریشه همه ظلم و ستم های موجود در جامعه است؛ باید توجه داشت که ۵۰۰ آیه راجع به احکام واجبات و حرم‌های الهی وجود دارد و این در حالی است که یک هزار و ۸۰۰ آیه در قرآن در خصوص معاد است.

وی ادامه داد: مسیر ما به سوی قیامت است و خداوند در قرآن بارها به این مسیر تاکید داشته و مسئولان نباید  از این امر غافل باشند.

حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: می‌خواهیم کنسرت بگذاریم، می‌خواهیم زنان را دوچرخه سوار و موتور سوار کنیم، می‌خواهیم زنها در ورزشگاه‌ها بدن لخت مردان را ببینند، میخواهیم خوشی بدهیم و این در حالی است که خوشی های دیگر را مورد توجه نداریم.

وی در خطبه دوم نیز با بیان اینکه در کشور نعمت‌های زیادی به ویژه امنیت وجود دارد، افزود: دوری از خدا این نعمت را به بلا تبدیل می‌کند، همانطور که آب نابود کننده قوم نوح شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه خداوند هیچ نعمتی را از هیچ ملتی نمی‌گیرد مگر آنکه خودشان تغییر راه دهند، افزود: ما باید راه خود را درست برویم و بادور ریختن سیاستهای جناحی می‌توانیم نعمتهای الهی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به وفات آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: من تا قبل از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت وفات این فقیه عالی قدر، نمیدانستم که سه برادر وی به شهادت رسیده است و ما گنجینه ارزشمندی را از دست دادیم.

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه با اشاره به سالروز ۹ دی اظهار کرد: حماسه روز نهم دی فرمان رهبر مقام معظم رهبری نبود بلکه اقدامی خودجوش بود که رگ غیرت دینی مردم را تکان داد و یوم الله واقعی نهم دی را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: مردم نباید حماسه عظیم ۹ دی را فراموش کنند چرا که این حماسه تمام نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان را زمین گیر و سران فتنه را نشان داد.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به مشکلات آب در استان اصفهان و استعفای قهرمانانه نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولانی که می‌گویند در شمال ایران دریای خزر و در جنوب خلیج فارس را دارند چرا برای استانهای دیگر آب زاینده رود را بردند و از خلیج فارس آب برای یزد نیاوردند؟

وی تصریح کرد: چرا مردم مبتلا به سالک‌ در شرق اصفهان باید تاوان اشتباهات و بی عدالتیها را بدهند و چرا باید کارگاه‌های کوچک و کارخانههای بزرگ اصفهان تعطیل شود و این همه ظلم و بی عدالتی در خصوص اصفهان اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام میردامادی اضافه کرد: اگر شهرها برای دولت فرقی ندارد چرا در کرمان که زادگاه معاون اول رییس جمهور است بیکاری به صفر رسیده و زمانی که رییس جمهور فردی یزدی بود آب اصفهان را به یزد بردند و مشکلات سمنان و رفسنجان حل شده، آیا اینها همه تفاوت نیست.

وی ادامه داد: آنچه برای انسان می‌ماند عدالت و روح خدمت است و روح خودپرستی آخرت انسان را تهدید میکند.

وی در خصوص حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی و کشته شدگان تعدادی از دانشجویان در این حادثه گفت: بارها در این جاده تردد کردم، مسیر نا ایمنی دارد، بهبود شرایط باید قبل از اتفاقات ناگوار انجام شود.

حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه وقتی رییس جمهور انگلیس برای تهدید عربستان از ایران نام می‌برد مایه سعادت ما است، گفت: همه مسئولان باید معاد و قیامت را سرلوحه کار خود قرار دهند و این موضوع را در همه امور مورد توجه داشته باشند.

کد خبر 362846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.